گزارش ویژه ی تابناک خوزستان از ابهامات عَدیده ی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین؛
دانشگاه رامین خوزستان که می توانست نقش مهمی در توسعه کشاورزی و تربیت نیروی متخصص و متعهد انقلابی منطقه نقش ایفا کند در سال های اخیر دچار مسایل مبهم زیادی شده است؛ ابهاماتی همچون: تقسیم حق التدریس ها بین اساتید، طرح های پژوهشی مبهم، واگذاری قطعاتی از زمین های دانشگاه به برخی از افرادِ خاص، پروازی بودن رئیس و عدم حضور در مجموعه، روشن نبودنِ نحوه ارائه طرح های عمرانی به پیمانکاران، سرنوشت استخدامی ها و هم چنین مدرک تحصیلی رئیس دانشگاه.
کد خبر: ۸۷۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۳ 12 July 2020

 

تابناک خوزستان:

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در این چند سال اخیر به دلیل نبودِ نظارت از سوی دستگاه های نظارتی به محیطی پُر از ابهام تبدیل شده است. به طوری که تنها کانون مذهبی دانشگاه تعطیل و روند استخدام افراد در دانشگاه در فضای مبهم قرار دارد. این ابهام و نبود شفافیت در دانشگاه با بیانیه بسیج اساتید و دانشجویی و اعتراض اساتید روبرو شده و متقاضیان استخدام دنبال شکایت از دانشگاه به سازمان بازرسی کل کشور هستند. 

مساله صحت مدرک رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند.

 دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، ریاست این دانشگاه از سال 1392 بر عهده سید عطالله سیادت است. ریاستی که برخی ها مدعی هستند ابهامات فراوانی در مورد مدرک دکتری این فرد وجود دارد.

ابهاماتی که آیا ایشان واقعا مدرک دکتری دارد یا نه؟ ایشان در چه سالی و بر اساس کدام پایان نامه و در کدام دانشگاه مدرک دکتری اخذ کرده است؟ ابهاماتی که با وجود پیگیری اساتید و دانشجویان هیچ گاه به نتیجه نرسید! در این زمینه لازم است وزارت علوم صحت و سُقم مدرک رئیسِ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را بررسی کند.

 تعطیلی تنها کانون دانشجویی مذهبی دانشگاه

هیأت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان تنها کانون مذهبی این دانشگاه است که با وجود اهمیت فعالیت این کانون برای تروج ارزشهای دینی و انقلابی از سوی دانشگاه تعطیل شد.

هیأت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای از کارشکنی‌های مسئولان این دانشگاه برای ممانعت از فعالیت این هیئت دانشجویی انتقاد کرد.

در این بیانیه، ذکر شده که هیأت محبان اهل بیت (ع) دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، کانونی مستقل و دانشجویی بوده و از فعال‌ترین تشکل‌های مذهبی دانشجویی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می‌باشد که فعالیت رسمی خود را از سال ۸۷ مطابق اساسنامه‌ای که مصوبه مسئولین وقت دانشگاه می‌باشد، شروع کرده است.

 

این تشکل تاکنون فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های معرفت افزایی و شناخت سیره اهلبیت (ع) از جمله مراسمات عزاراری واعیاد مربوط به اهلبیت (ع)، اعتکاف دانشجویی، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، برگزاری ادعیه هفتگی، دعوت از مبلغ و مبلغه و جلسات قرآنی و... انجام داده است.

 همین طور در شرایط فعلی جامعه و بحران کرونا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری همچنان برنامه‌ها و فعالیت‌های خودرا با استفاده از فضای مجازی در قالب برنامه هیئت مجازی و مسابقات مجازی و... برگزار می‌کند.


این در حالی است که متاسفانه مسئولین دانشگاه علوم کشاوزی ومنابع طبیعی خوزستان بیش از یک سال می‌باشد که به طریق مختلف از جمله عدم اختصاص کمترین بودجه به فعالیت‌های این تشکل سعی در به اِنزوا کشیدن فعالیت‌های آن را دارند و هیچگونه حمایت مالی از این حرکت جمعی دانشجویی ندارند تا جایی که تصور می‌شود هیئت دانشجویی را جدا از سایر تشکل‌ها و کانون‌ها فرهنگی هنری می‌دانند.

 

سوالی که ما از مسئولین دانشگاه داریم این می‌باشد که با توجه به این که هیأت دانشجویی محبان اهل بیت (ع) وظیفه انجام دادن فعالیت‌های مذهبی، قرآنی، اعتقادی و دینی دانشگاه را برعهده دارد این همه کار شکنی و بی توجه ای‌های مسئولین دانشگاه و ممانعت از این گونه فعالیت‌ها چه دلیلی دارد؟

 

مسئولان فعلی دانشگاه در پاسخ به این مطالبه دینی دانشجویان با صدور بیانیه ای وجود اساسنامه این هیأت را مُنکر شدند که پس از مدتی مسئولان سابق دانشگاه با ارائه اِستناداتی مشخص کردند این کانون دانشجویی دارای اساسنامه بوده و قانونی می باشد.

 این تعطیلی کانون مذهبی از سوی دانشگاه و تقابل با نهادهای دینی با واکنش بسیج دانشجویی روبرو شد. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در بیانیه‌ای خطاب به ریاست این دانشگاه نوشت: از ریاستِ دانشگاه خواستار حفظ شأن و جایگاه ریاست و اساتید دانشگاه می‌باشیم.

قضیه تقویم های خلاف شئون اخلاقی در دانشگاه رامین چیست؟

در این بیانیه بسیج دانشجویی با اشاره به چاپ تقویم با عکس های نامناسب در دانشگاه ؛ اظهار داشت: چرا شما بر خلاف قانون دستگاه های اداری اقدام به چاپ تقویم می کنید؟ اما برای دانشجویان امور رفاهی شان آن قدر کُند پیش می رود،که هرکسی احساس می کند سیستم اداری دانشگاه شبیه به یک ماشینِ از کار افتاده ی قدیمی است و پیگیری یک نامه ساده بسیارکُند و آهسته جلو می رود؟

چرا درباره دزدی از خوابگاه دختران سکوت می کنید؟

ریاست محترم دانشگاه ای کاش در مورد نامه دزدی از خوابگاه دختران نیز نامه ای خطاب به دانشجویان محترم و اساتید بزرگوار منتشرمی کردید و ابعاد دزدی از خوابگاه دختران و نوع پاسخگویی به برخی دانشجویان دختر را نیز روشنگری می کردید و می گفتید برایجبران خسارت دانشجویان چه جلسه ای، در چه تاریخی برگزار کرده اید و چه نتیجه ای داشته است.

شورای فرهنگی دانشگاه بدون حضور دانشجویان!

به گزارش تابناک خوزستان در بخشی از بیانیه بسیج دانشجویی این پرسش مطرح گردیده که ریاست محترم دانشگاه چرا برای پاسخ به نامه هیأت محبان اهل بیت (ع) و روشنگری برای اساتید و دانشجویان، از دیگر اعضای شورای فرهنگی نخواستید که نام آن ها نیز در زیر آن نامه باشد؟ آیا به آنها گفتید و آنها این نامه را بر خلاف قانون دانستند؟ و یا این که آنان را شایسته ی حضور در شورای فرهنگی نمی دانید؟ و یا مثل همیشه نظرات متفاوت با نظر شما برای شما اهمیتی ندارد؟ چرا درجلسه ی شورای فرهنگی مورخ 99/2/15 از مسئول بسیج دانشجویی دعوت نکردید تا در جلسه حضور پیدا کند؟ چرا با کار خلاف قانون از مسئول بسیج هیچ دعوتی نکردید؟ آیا این کار قانونی بود؟

شکایت متقاضیان استخدام در دانشگاه به بازرسی کل کشور

مشکلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به این مسایل محدود نبوده و پای بازرسی کل کشور نیز به این دانشگاه گشوده شد. شهریورماه 98  دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان طبق اطلاعیه که در سایت دانشگاه هم موجود است اعلام جذب کارمند در 12 عنوان رشته اعلام کرد.

حدود 200 نفر با مدارک مرتبط برای این استخدام و آزمون در دانشگاه حضور پیدا کردند و از هر کدام بیش از 50 هزار تومان پول آزمون اخذ شد و در 25 شهریور 98 مصاحبه صورت گرفت.

یکی از این متقاضیان در گفت و گو با تابناک خوزستان عنوان کرد: در این مدت ده ها مرتبه به دانشگاه مراجعه و تماس گرفتیم و هر بار می رویم جواب سربالا می شنویم و کسی حاضر به پاسخگویی نیست و امور اداری دیگر تلفن های ما را هم پاسخ نمی‌دهد.

جذب نیروی غیربومی ظلم به جوانان منطقه است

این متقاضی استخدام در دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان بیان داشت: چرا دانشگاه شفاف سازی نمی کند؟ آیا اگر کسی از افراد غیر از متقاضی جذب کرده ، حداقل بگوید تا ما پیگیر نباشیم؟ اگر قرار نیست کسی جذب شود چرا اطلاعیه دادند؟ چرا مردم را نسبت به نظام ناااُمید می کنند؟من و دوستانم ده ها مرتبه رفتیم ولی هیچ بخشی از دانشگاه پاسخ نمی‌دهد؟

این متقاضی به تابناک خوزستان گفت: ما نیروی بومی و متخصص منطقه هستیم و پذیرفتنی نیست افراد غیر بومی و براساسِ رانت وارد دانشگاه شود. اگر تا هفته های آینده مشخص نشود چه کسانی و بر چه اساسی در این آزمون استخدام شدند، ما متقاضیان به سازمان بازرسی شکایت خواهیم کرد.

به گزارش تابناک خوزستان، متاسفانه در چند سال اخیر این دانشگاه که می توانست نقش مهمی در توسعه کشاورزی و تربیت نیروی متخصص و متعهد انقلابی منطقه نقش ایفا کند دچار مسایل مبهم زیادی شده است. ابهامات زیادی در این مدت دانشگاه را فراگرفته است.

ابهاماتی همچون: تقسیم حق التدریس ها بین اساتید، طرح های پژوهشی مبهم، واگذاری مبهم قطعاتی از زمین های دانشگاه به برخی از افرادِ خاص، پروازی بودن رئیس و عدم حضور در مجموعه، روشن نبودنِ نحوه ارائه طرح های عمرانی به پیمانکاران و نبود نظارت بر کیفیت این ساخت و سازها (طوری که سقف یکی از واحدهای افتتاح شده تقریبا یک ماه بعد از افتتاح ریزش کرد) و نیز ابهام در دلیل ممانعت از حضور بسیج اساتید در دانشگاه، سرنوشت استخدامی ها و هم چنین مدرک تحصیلی رئیس دانشگاه.

ورود قوه قضاییه؛ تنها راه پایان به مشکلات دانشگاه رامین خوزستان

تداوم این وضعیت مبهم و غبارآلود جریان تولید علمی دانشگاه را مُختل نموده که این برخلاف مَنویات رهبری انقلاب است. در سکوت وزرات علوم و حراست این وزرات و دستگاه های نظارتی لازم است آیت الله رئیسی مسئول قوه قضاییه با تعیین نماینده مشخص شخصا به مسایل مالی و پژوهشی و اداری چند سال اخیر دانشگاه رسیدگی کنند و اجازه ندهند بیش از این فضای علمی جامعه دانشگاه به دلیل فشارهای رئیس دانشگاه دچار چندپارگی و تشویش گردد.

___________________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
به گمانم استعلام یک مدرک تحصیلی از دانشگاه خارجی (رومانی) نبايد کار پیچیده ای باشد! چرا وزارت عتف مداخله نمی‌کند و به صورت واضح پاسخ افکار عمومی را نمی دهد؟!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
سلام . تمامی این مطالب درست می باشد در کجای کشور بدون مدرک ارشد دکتری می شود گرفت. وزارت علوم چرا پیگیری مدرک ابهام دار این فرد نمی شود . استخدام های دانشگاه با لابی گری و رانت جذب هیئت علمی با فشار این اقا به گروه ها و جذب افراد نورد نظر در گروه ها به خصوص گروه زراعت واقعا جای تاسف دارد
سید سیروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
دانشگاه پر حاشیه و‌جنجالی . از مدرک پر از ابهام تا فراخوان جذب هیئت علمی‌سوری در گروه های مختلف افراد مورد تایید منتظر استخدام شدن در مهر ماه هستن اقای الف د. زراعت ق پ. زراعت و م ز باغبانی ووووو بقیه شرکت‌کنندگان فقط برای خالی نبودن فراخوان شرکت کردن لطفا منتشر کنید
قلی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
جای تعجب دارد مدرک‌دکتری بدون مدرک ارشد. یه استعلامه ساده وزارت علوم‌نمیتونه بگیره یعنی دیگه‌هرکی به هرکی شده . از استخدام های با پارتی بازی وووو به کجا داریم‌میریم
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مطلب جالبی بود . بنده در فراخوان شرکت‌کردم‌ولی دیروز اخباری مبنی بر انتخاب شدن افراد مورد تایید ریاست دانشگاه در جلسه ای مشخص شدن برای گروه های مختلف بنده به بازرسی کل کشور شکایت کردم و اسامی افراد مورد‌نظر رو‌هم ارسال کردم منتشر کنید لطفا تا از بی عدالتی همگان آگاه شن
جمعی از کارمندان دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
سلام و عرض احترام برای ما هم این سوال مطرح است که ایشون چطوری مدرک دکتری گرفتن بدون مدرک‌کارشناسی ارشد تا الان هیچ توضیحی‌نه به کارمندان و نه به دانشجویان‌و‌اساتید ندادند. در مورد استخدامی و‌جذب هیئت علمی های دانشگاه کلی ابهام وجود دارد با یک‌بیانیه ساده از طرف روابط عمومی‌دانشگاه می شود این مطالب‌را توضیح‌داد متاسفانه ماه هاست منتظر جواب هستیم و تا به امروز جوابی داده نشده است . با تشکر از تابناک خوزستان
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
بنده شخصا به بازرسی کل کشور شکایت کردم فراخوان حذب زدین باید مدارک تک تک افراد شرکت کننده رو بررسی کنید دلیلی ندارد مدیریت از یک‌فرد حمایت کند به دلیل اینکه چندین‌مقاله با ایشون دارد دوره بی عدالتی گذشت اقای سیادت با لابی رانت نمی شود هیئت علمی‌گرفت
سید محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مدرک پر ابهام عالی برکت الله استخدام و‌جذب هیئت علمی سوری اقایون هیئت امنای دانشگاه دست مریزاد تو‌گروه زراعت چه‌خبره اقای سیادت توضیح‌بده درمورد مدرک ابهام‌دارت جذب هیئت علمی اقای الف د رو‌چطور میخواین بگیرین شرایط جذب رو داره اصلا معدل کارشناسی و ارشد و‌دکتری این اقا چنده اصلا به شرایط جذب میخوره یا با لابی گری و‌رانت میخواین بگیرینش
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
متن دقیق و‌حساب شده ای بود خدا به خیر کنه مدیریت پروازی و رانتی همینه‌دیگه با پشتیبانی از حذب منحله مشارکت تا ۱۴۰۰ رئیس میمونه علی برکت الله
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
ای بابا مدرکش تقلبی بود اینقدر به ما ظلم‌کرد بش گفتم مدرک ارشدت کو از کلاس انداختم‌بیرون ماه پشت ابر نمی مونه مدیریت رانتی و‌لابی گر
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
سلام
همین دانشگاه اکثر اعضای هیئت علمیشم با پارتی و رابطه گرفته و حتی در فراخوان بهمن قرار است در یکی از رشته های مرتبط با زراعت با لابی بازی کسی رو بگیرن که همین رییس دانشگاه و یکی دیگه از اساتید گروه پشتشن کسی که حتی دکتراشم مرتبط با رشته مورد نظرم نیست. در صورت تمایل ایمیل بزنید تا جزییات خدمتتون عرض کنم برای خبر بعدی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
مطلبه جالبی رو کار کردید . سیستم اموزشی تمام کشورها از کارشناسی. ارشد . دکتری تشکیل شده. این فرد چگونه در ایران‌کارشناسی گرفته. و در رومانی دکتری از موسسه ای که مدرک دکتری ارئه نمی دهد. پس مدرک ارشد این فرد کجاست. وزرات علوم‌چطور مدرک‌این اقا رو تایید کرده. با یک استعلام ساده می توان عدم صحت مدرک‌این‌اقا پی برد. منتظر پاسخ وزارت علوم و دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی خوزستان هستیم.
نادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
مدرک پر ابهام جذب هیئت علمی با لابی گری متاسفم برای جامعه علمی تا کی مدیریت رانتی
مهشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
جای سوال دارد دلیل سکوت وزارت علوم چیست . روابط عمومی دانشکاه چرا توضیحی نمی دهد
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
سلام . ابهامات جالبی در مدرک تحصیلی این اقا وجود دارد. بنده واسه جذب هیئت علمی ثبت نام کردم ولی در کمال تعجب بدون بررسی مدرک فردی دیگری رو که مورد‌حمایت ریاست بوده رو جذب کردن به خدا ما گناه داریم ۲۲ سال درس خونیدیم بدبختی کشیدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
در مورد استخدام کارمند تو شهریور ۹۸ گفتین .کسی میدونه چیشد واقعا.همش پوشش بود و فرمالیته برا استخدام نیروهای پیمانکاری خودشون .۲۰۰ نفر رو دست انداختن پارسال.هیچوقت فراموش نمیکنم با چه شرایطی به مصاحبه رفتم و حتی دیدم کسایی بودن که از استان دیگه اومده بودن .اما دانشگاه رامین فقط هدفش جمع کردن پول از این همه جوون بیکار بود.واقعا کی جوابگوئه؟کی جواب این ظلم رو پس میدی اقای دکتر
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
8
0
سلام و عرض ادب‌و احترام. در مورد جذب هیئت علمی با توجه به فراخوان ریاست دانشگاه افراد مورد نظر خود را جذب کرده است. حق بقیه شرکت‌کنندگان در فراخوان خورده شده است عدالت کجاست؟!در مورد‌مدرک‌تحصیلی این اقا هم‌که نه رساله ای وجود دارد نه مقاله ای حتی مدرک ارشد هم ندارند سیستم‌اموزشی جالبی داریم در کل کشور ایشان اولین فردی‌هستند که بدون ارشد دکتری گرفته اند البته بدونه رساله منتظر جوابیه ریاست دانشگاه و‌ روابط عمومی در مورد این‌مسائل هستیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار