کد خبر: ۸۷۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۳ 12 July 2020

 

شمار زیادی از کالاهای لوکس اضافی فرانسوی از ۱۸۰ روز دیگر مشمول تعرفه اضافی وارداتی خواهند شد.

پس از آن که فرانسه اعلام کرد بر تصمیم خود برای اعمال مالیات بر فعالیت غول های فناوری در این کشور اصرار دارد، آمریکا نیز اعلام کرد در اقدامی متقابل بر روی محصولات وارداتی خود از فرانسه در زمینه محصولات آرایشی-بهداشتی و کالاهای لوکس تعرفه اضافه وضع خواهد کرد. ارزش مجموع این اقلام وارداتی که مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهند شد حدود ۱.۳ میلیارد دلار تخمین زده می شود. 

به گفته مقامات آمریکایی، این کشور اجرای این تعرفه ها را در صورتی که تا ۱۸۰ روز دیگر به توافقی با فرانسه در خصوص لایحه جنجالی مالیات دیجیتالی نرسد، عملی خواهد کرد. در بین شرکت های حاضر در این فهرست، نام برندهای مشهور لوکس فرانسوی نظیر ویی ویتون، لوریال، هرمس و کرینگ دیده می شود. این تصمیم آمریکا خبر بسیار بدی برای برندهای فرانسوی محسوب می شود که سال قبل سرمایه گذاری زیادی برای گسترش فعالیت های خود در آمریکا انجام داده بودند. لویی ویتون برند جواهرساز مشهور آمریکایی تیفانی را به قراردادی ۱۵ میلیارد دلاری خریداری کرد. 

هرچند فرانسه مدعی است لایحه مالیات بر فعالیت شرکت های فناوری در این کشور تنها مختص به شرکت های آمریکایی نیست و همه شرکت های خارجی را در بر می گیرد اما آمریکا این لایحه مالیاتی را غیرمعقول و تبعیض آمیز دانسته است. 

در نخستین واکنش، به نظر می رسد فرانسه قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارد. برونو لو مر- وزیر دارایی فرانسه که در بروکسل به سر می برد گفت: قصد فرانسه تغییری نخواهد کرد. اگر تا آخر سال ۲۰۲۰ به توافقی ( با آمریکایی ها) نرسیم، همان طور که قبلا نیز گفته ایم، مالیات های ملی را اعمال خواهیم کرد. 

لومر همچنین خواستار مراجعه طرفین به قوانین سازمان توسعه و همکاری اقتصادی برای حل و فصل اختلافات به عنوان تنها راه حل ممکن شد. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار