طبق گفته نماینده دادستان یکی از این مدیران به خاطر پیشنهادی اغواکننده مبنی بر رسیدن به صندلی مدیرعاملی بانک رفاه، مداخله غیرقانونی برای پرداخت تسهیلات ارزی داشته است.
کد خبر: ۸۷۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۹ 14 July 2020

در دوازدهمین جلسه دادگاه 21 متهم ارزی موسوم به پرونده هفت تپه، نوبت به بررسی اتهامات چند مدیر بانکی از بانک رفاه رسید.

طبق گفته نماینده دادستان یکی از این مدیران به خاطر پیشنهادی اغواکننده مبنی بر رسیدن به صندلی مدیرعاملی بانک رفاه، مداخله غیرقانونی برای پرداخت تسهیلات ارزی داشته است.

به گزارش میزان در جلسه دیروز مبارکی معاون بانکداری شرکتی بانک رفاه، پایسته مسئول شعبه پردیس این بانک و شهرخی معاون ارزی شعبه و منتظری که متهم به اعمال نفود در بانک است به دفاع از خود پرداختند.

در این جلسه نماینده دادستان در پاسخ به مبارکی که فعالیت خود را مطابق قانون دانسته بود گفت: معاون ارزی وقت می‌گوید شما (مبارکی) گفتید پرداخت حواله ارزی به اسد بیگی تسریع شود، حال آن که شما باید صرفا به عنوان معاون بانکداری شرکتی، شرکت مزبور را به بانک معرفی می‌کردید.نماینده دادستان افزود: ضابطین در تاریخ ۱۶/۸/۹۶ صورتجلسه‌ای از کارمندان بانک دریافت کردند.

از افراد ذیل صورتجلسه سوال شد و آن‌ها گفتند مبارکی طی پیگیری‌های تلفنی با اعضا و آن هم بر اساس پیشنهاد اغوا کننده اسدبیگی(متهم ردیف اول و مدیرعامل هفت تپه) که وی را مدیر عامل بانک رفاه می‌کند، درخواست صدور برات ارزی برای شرکت معتمد دنیای پارسه را از شعبه پردیس بانک رفاه خواستار شد و در این زمینه پیگیری کرد.

در نتیجه شعبه پردیس با طی فرایند غیرقانونی برای شرکت معتمد دنیای پارسه برات ارزی صادر کرد و بدون گرفتن تضمین در عرض یک هفته اولین حواله ارزی صادر شد. بعد از این که ارز توسط آقایان دریافت شد تازه اعتبار سنجی صورت گرفت. نماینده دادستان گفت: شرکت مزبور بدهی و ارز معوق داشته است. اگر اعتبار سنجی صورت گرفته و به این موارد در بانک رفاه توجه نشده بنابراین سوء‌نیت متصدیان این بانک محرز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار