کد خبر: ۸۷۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵ 14 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان؛ رضا نجفیان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: شورای شهر دوره پنجم مسجدسلیمان از همان ابتدای مسئولیت خود درصدد بود با انتخاب شهرداری توانمند و اجرای برنامه‌های مدون، تا حد امکان مشکلات و معضلات شهری را رفع کند که البته در این بین موانع بسیاری بر سر راه قرار داشت.

وی افزود: به رغم تلاش بی‌وقفه همه اعضای شورای شهر در این مدت تاکنون عملکرد این نهاد را مثبت ارزیابی نمی‌کنم و امید می‌رود با تدابیر ویژه در سال آخر دوره خود بتوانیم تا حدودی رضایت شهروندان را فراهم کنیم.

نجفیان به اقدامات شهرداری و شورای شهر مسجدسلیمان در سه سال گذشته اشاره و بیان کرد: پروژه‌های احداث پارک ۵۰ هکتاری، بلوار دوم شهری، افتتاح پارک ۱۱ هکتاری، ساختمان ستاد مدیریت بحران، زیرسازی و آسفالت اکثر مناطق مختلف، زیباسازی بافت‌های فرسوده برخی مناطق شهرستان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله آئین رونمایی از تندیس علیمردان خان بختیاری از جمله مهم‌ترین اقدام‌های این دوره شهرداری و شورای شهر مسجدسلیمان بوده است.

وی در ادامه گفت: مسجدسلیمان سال‌هاست به علل مختلف در محرومیت مطلق به سر می‌برد، دلایلی که در مورد آنها باید کتاب‌ها نوشت و مورد بررسی و تحلیل قرار داد. شهری که زمانی به واسطه وجود نفت و گاز، شهر اولین‌ها بود اما در حال حاضر ساکنان آن از نبود امکانات رفاهی و حداقل‌های لازم رنج می‌برند.

عضو شورای شهر مسجد سلیمان با گلایه از وزارت نفت، تصریح کرد: وزارت نفت در سال‌های گذشته در حق مردم مسجدسلیمان اجحاف کرده است به طوری که ۹۲ میلیارد تومان بدهی خود را به شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمران و آبادانی این شهر نه تنها پرداخت نکرد بلکه پرداخت آن را طی شکایت به دیوان عدالت اداری منتفی کرد و این روزها شاهد هستیم تیم نفت مسجدسلیمان که امید جوانان این شهر است، در مشکلات مالی دست و پا می‌زند که از این رو از مدیران نفتی انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلات این تیم تدابیر لازم را بیندیشند.

وی به برخی از دلایل توسعه نیافتگی مسجدسلیمان اشاره کرد و افزود: بی‌توجهی مدیران استانی و کشوری و ضعف مدیران ارشد شهرستان در ادوار مختلف و نبود مطالبه گری شهروندان از مهم‌ترین علل توسعه نیافتن شهرستان محسوب می‌شوند.

نجفیان ادامه داد: بهره‌برداری جاده میانبر مسجدسلیمان به اهواز و تعیین و تکلیف ساکنان مناطق آلوده به نفت و گاز از دغدغه‌های دیرین مردم مسجدسلیمان بوده است که از مدیران ارشد شهرستان و استان انتظار می‌رود نسبت به تسریع روند اجرای این پروژه‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهند هر چند عملیات احداث ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک ولی‌عصر (عج) برای مناطق آلوده به نفت و گاز آغاز شده است.

عضو شورای شهر مسجدسلیمان افزود: با وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۷ تیرماه ۹۸ مسئولان کشوری از سطح شهرستان بازدید و محرومیت‌های این شهر را از نزدیک لمس کردند که پس از آن مصوبات خوبی را برای جبران خسارات و توسعه شهرستان به تصویب رساندند که پس از گذشت یک سال، ساخت ۵۴۰ واحد برای زلزله‌زدگان، ۶۰۰ واحد در جاسازی آغاز و تعمیرات واحدهای آسیب‌دیده از زلزله به اتمام رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار