پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هرکسی مدعی است حسینی، علیپور و امیری کرونا گرفته بودند، مستندانش را هم ارائه بدهد.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 14 July 2020

علیرضا حقیقت در گفت و گو با فارس، درباره آخرین وضعیت شجاع خلیل‌زاده برای حضور در دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان، اظهار داشت: او روز گذشته به صورت اختصاصی زیر نظر کادر پزشکی تمرین کرد و امروز در اختیار کادر فنی است. شجاع از نظر ما  می‌تواند مقابل فولاد بازی کند اما اینکه در ترکیب اصلی قرار بگیرد به نظر کادر فنی بستگی دارد.

وی درباره آخرین وضعیت وحید امیری هم بیان کرد: امیری،‌ نادری و عالیشاه از دو روز قبل در تمرینات گروهی شرکت کردند و مصدومیت آنها برطرف شده است.

پزشک تیم پرسپولیس درباره تست کرونای اعضای این تیم توضیح داد: با توجه به حساسیت ویژه باشگاه پرسپولیس، کادر پزشکی تیم برای حفظ سلامتی بازیکنان و خانواده‌شان سعی کرد بالاتر از استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی اقدام کند. امکانات لازم مانند تونل، وسایل ضد عفونی، دستکش، ماسک و مواردی آموزش بهداشت گروهی و فردی را در اختیار بازیکنان قرار دادیم.

حقیقت ادامه داد: در زمان پروازهای تیم هم تا حد امکان از پرواز چارتر استفاده می‌کنیم. دو اتوبوس جداگانه هم برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود. حتی سعی کردیم در زمینه تغذیه بچه‌ها نهایت دقت خود را  به کار بگیریم و حساسیت ویژه‌ای به خرج دهیم.

وی تصریح کرد: هر چند تست کرونا هزینه سنگینی دارد اما باشگاه پرسپولیس به دلیل حساسیت موضوع نه تنها تست‌های PCR بلکه آزمایش خون را هم برای در اختیار گرفتن اطلاعات بیشتر از بازیکنان گرفت. خوشبختانه  به دلیل رعایت پروتکل‌ها و عمل کردن به این موارد بهداشتی، از بازیکنان و کادر فنی هیچ کسی در تست اخیر ما مبتلا به کرونا نشده بود و حتی عوامل اجرایی تیم هم کرونا نداشتند.

پزشک سرخپوشان ادامه داد: تنها مورد مبتلا به کرونا در پرسپولیس یک بازیکن جوان است که در سفر تبریز ما را همراهی کرد. وی در حال حاضر در قرنطینه است و افرادی هم که با این بازیکن، تماس نزدیکی داشتند یکشنبه  تست جدا از سایر اعضای تیم PCR دادند. خوشبختانه این تست‌ها هم منفی بود. حتی روز گذشته هم بار دیگر از آنها تست گرفتیم که باز هم جواب تست آنها منفی شد.

حقیقت درباره آخرین وضعیت بازیکن کرونایی پرسپولیس توضیح داد:‌ وی در حال حاضر شرایط خوبی دارد و بلافاصله پس از اینکه تست جدید این بازیکن منفی شود به تمرینات ما اضافه خواهد شد. احتمال دارد هفته آینده از وی تست جدیدی بگیریم.

وی تصریح کرد: باید از زحمات مدیر تیم و باشگاه برای حساسیت نشان دادن به پروتکل‌ها و رعایت استانداردهای پزشکی تشکر کنم. همچنین از بازیکنان وکادر فنی هم ممنون هستم. طبق اعلام ایفمارک و ستاد مقابله با کرونا در فوتبال، پرسپولیس از تیم‌هایی بوده که بیشترین حساسیت و دقت را در زمینه رعایت نکات بهداشتی داشته است. به همین دلیل در سه مرحله گیری تست ما مشخص شد تنها دو نفر از عوامل کادر تدارکات و یک بازیکن تیم امیدمان مبتلا به کرونا هستند. یعنی تیم ما کمترین میزان ابتلا را داشته است.

پزشک تیم پرسپولیس درباره اخباری که نسبت به کرونا گرفتن سیدجلال حسینی، ‌وحید امیری و علی علیپور در روزهای ابتدایی شروع تمرینات پرسپولیس مطرح شده، گفت: اگر کسی چنین ادعایی دارد سندش را هم ارائه کند. من پزشک تیم هستم و بر اساس مستندات صحبت می‌کنم. طبق آزمایش رسمی و مهر خورده آزمایشگاه‌ها در همان روزی که برای اولین بار از بازیکنان تست گرفتیم هیچ موردی از ابتلای آنها گزارش نشده و برخی‌ها تنها برای حاشیه‌سازی چنین مطالبی منتشر می‌کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار