کد خبر: ۸۷۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰ 15 July 2020

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» گفت: این طرح یک رویداد محله‌محور و خانواده‌بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور با بیان این که در قرآن کریم، حدود 10 آیه به صورت صریح درباره زنده بودن شهید ذکر شده است عنوان کرد: از ائمه اطهار علیه السلام نیز نقل شده است که" «با شرافت‌ترین مرگ‌ها، کشته شدن به نحو شهادت است» لذا می توان گفت که شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد.

وی با تأکید بر معرفی سیره شهدا به نسل امروز تصریح کرد: یکی از راه‌های شناخت شهدا دیدار با خانواده‌های معزز آنان است. خاطرات شهدا برای بچه‌های مساجد سراسر برکت و درس بندگی است از این جهت می‌توان گفت که سه‌شنبه‌های تکریم تجلیل از انسان‌های آسمانی است.

 حجت‌الاسلام همت‌پور گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم را برای اجرا در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز نموده است. 

وی شناسایی و تکریم خانواده شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان گفت: این طرح با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقای فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار