کد خبر: ۸۷۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 15 July 2020
 
بارندگی شدید در نیمه شمالی کشور موجب جاری شدن سیل و خسارت مالی و جانی شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در اردبیل طوفان‌های تندری و جاری شدن سیلاب موجب جان باختن ۲ نفر در مرکز استان و خسارات به برخی مناطق شد.
 
سیل در خلخال به منازل روستایی خسارت زد. در شهرستان بیله سوار راه ارتباطی چند روستا خسارت دید.

در شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی سیل اخیر موجب خسارت به ۲۱۷ خانه روستایی شد.
 
سیل به راه دسترسی عشایر دامنه سهند هم خسارت زد.
 
دستگاه‌های امدادی در حال تلاش برای رفع مشکلات هستند.

در گیلان مدیرعامل هلال احمر از امدادرسانی به خانوار‌های آسیب دیده از سیل در شهرستان‌های تالش، سیاهکل، رضوانشهر و ماسوله خبر داد. سیل در تالش موجب مسدود شدن پل ۲۰ متری شهر و جان باختن یک تن شد.
 
دستگاه‌های امدادی در حال امدادرسانی و بازگشایی مسیر‌ها هستند.

در میامی استان سمنان بارندگی شدید و سیلاب موجب خسارت به بخش کشاورزی شد. مسیر تهران – مشهد در محدوده پارک آب مرجان برای مدت کوتاهی مسدود شد.
 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضوانشهر گفت: در پی بارش‌های ناگهانی در مناطق مرتفع این شهرستان و وقوع سیل در رودخانه‌ها و حاشیه راه‌ها طی دیروز و دیشب حدود ۵ میلیارد تومان به تأسیسات جاده‌ای خسارت وارد شد.

هوشمندپورافزود: از روز گذشته تمامی نیرو‌های راهداری با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات در سطح رضوانشهر و پره سر در حالت آماده باش هستند و برای جلو گیری از انسداد محور‌های موصلاتی و دهانه پل‌ها در این مناطق فعال می‌باشند.

وی با بیان اینکه تا اوایل بامداد هیچ محوری بر اثر جریان سیل قطع نشده است، گفت: میزان خسارت وارده به راه و ابنیه فنی در حدود ۵ میلیارد تومان برآورد شده است و راه ارتباطی روستا‌های دشت دامن، میانرود، استه سر و سیالرز که از مناطق سخت گذر و کوهستانی رضوانشهر و پره سر می‌باشند، آسیب جدی دیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضوانشهر گفت: برای ایمن سازی راه‌ها و محور‌های مواصلاتی واقع در محدوده پروژه در حال احداث سد شفارود، طی بازدید میدانی با حضور نماینده دادستانی، منابع طبیعی، صنعت و معدن، پلیس راه و کار فرمای پروژه سد، سنگ‌های معلق حاشیه کارگاه جمع آوری شد.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای حدود ۷۰۰ کیلومتر جاده می‌باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار