کد خبر: ۸۷۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 15 July 2020

راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی در گیلان

تابناک/ فرمانده انتظامی گیلان از راه اندازی پلیس امنیت اقتصادی ظرف کمتر از یکماه آینده در استان خبر داد.

سردار عزیز الله ملکی  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش پیشگیری پلیس به عنوان یکی از ماموریت ها افزود: حوزه های ارزی، قاچاق کالا، گمرکات، قاچاق چوب از جمله بخش هایی است که برای فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در استان پیش بینی شده است.

 وی با تاکید بر حل مسائل اجتماعی از طریق راهکارهای اجتماعی و اقدامات ایجابی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی که پس از تشکیل معاونت اجتماعی به صورت ویژه روی آن تمرکز شده جلب مشارکت مردم در تامین امنیت است و نمونه‌های آن  فرهنگ سازی برای استفاده از کمربند ایمنی و شوراهای معتمد پلیس است که بسیار اثربخش بوده است.

 وی یادآور شد: با اقدامات انجام شده تعداد کشته‌های جاده ای از ۲۸ هزار نفر در سال به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است.

به  گفته سردار ملکی؛ در استان نیز تعداد تصادفات از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد و تعداد متوفیان نیز طی همین مدت ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 وی تصریح کرد: در حوزه پیشگیری هم اقدامات خوبی انجام شده که  پلیس هوشمند در فضای مجازی اشرافیت خوبی بر این محیط یافته و بر همین اساس کشف جرائم رایانه‌ای طی مدت یاد شده؛  با ۸۳۰ مورد، ۱۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی گیلان، امنیت اجتماعی و اخلاقی را یکی از اولویت‌های پلیس عنوان و بیان کرد: بیشترین جرائم مربوط به سرقت‌هاست.

 وی اظهار داشت: در همین راستا از ابتدای امسال تا ۲۱ تیرماه؛ در مجموع سرقت ها ۱۲ درصد در استان کاهش یافت و تداوم این روند کاهشی با جدیت در دستور کار یگان‌های انتظامی است.
سردار ملکی با اشاره به فصل تابستان و ورود حجم عظیمی از مسافران به استان بویژه در ایام پایانی هفته و تعطیلات گفت: تامین امنیت مسافران و اموالشان برعهده نیروی انتظامی است؛ از این رو با تلاش‌های انجام شده با کاهش سرقت ها در استان مواجه هستیم.

 سردار ملکی به آماری دیگر از وقوع و کشف جرائم در استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال  در مجموع در وقوع تمامی جرائم در استان ۱۲ درصد و آمار غرق شدگان ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: البته تعداد آمار نزاع و درگیری در استان که منجر به تشکیل پرونده شده با پنج هزار و ۴۰۶ مورد، سه درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره ای به مراجعان در مراکز و دوایر مشاوره و کلانتری‌ها بیان کرد: طی همین مدت ارائه خدمات مشاوره ای به مراجعان در مرکز مشاوره ۱۴ درصد و در کلانتری‌ها ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت : از مجموع پرونده‌های ارجاعی به مشاوران از ابتدای امسال تا کنون تعداد پرونده های منجربه مصالحه ۸۰۷ مورد معادل هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار