شب گذشته مردم آذربایجان با حضور در مقابل مجلس ملی این کشور از آمادگی خود برای اعزام به مناطق جنگی با ارمنستان خبر دادند.
کد خبر: ۸۷۵۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 15 July 2020

هزاران نفر از مردم آذربایجان با تجمع مقابل مجلس ملی این کشور خواستار اعزام به جبهه های جنگ با ارتش ارمنستان شدند.

معترضان که اهل باکو و شهرهای اطراف بودند از خیابان های مختلف باکو خود را مقابل مجلس ملی رساندند و در حالی که پرچم جمهوری آذربایجان را در دست داشتند شعار "قره باغ ما باقی خواهی ماند" سردادند.

آذربایجانی‌ها در حالی که فریاد می‌زدند "شهدا نمی میرند، میهمان غیرقابل تجزیه"، "فرمانده کل، اسلحه به ما بده" شب را در مقابل مجلس سپری کردند.

در سومین روز تنش مرزی میان آذربایجان و ارمنستان، هفت عضو ارتش و یک غیرنظامی آذربایجان و چهار سرباز ارمنستان کشته شدند.

اولین بار، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای خبر داد که درگیری های روز یکشنبه ۲۲ تیر ماه میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرز دو کشور در مسیر شهرستان تاووز جمهوری آذربایجان منجر به تلفات جانی هر دو طرف شده است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در جلسه شورای امنیت ملی کشورش، نیروهای ارمنی را به خرابکاری و حمله به مواضع واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان متهم کرد و مسئولیت وضعیت متشنج در منطقه را بر عهده مقامات نظامی و سیاسی ارمنستان دانست.

از سوی دیگر ارمنستان نیز نیروهای جمهوری آذربایجان را در وقوع این درگیری ها متهم کرده و گفته که باکو با حملات توپخانه‌ای قصد داشته مواضع نیروهای ارمنی را تصرف کند. منابع ارمنی همچنین مدعی شده اند که ارتش جمهوری آذربایجان به عقب‌نشینی وادار و متحمل خسارات انسانی شده است.

 
 

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار