گزارش تصویری تابناک خوزستان از دیوارنگاره های شهدا در شهر اهواز؛
دریغ و افسوس که این دیوارنگاره هایی که روزی هویت هر محله بودند در غبار زمان به دست فراموشی سپرده شدند و ما ماندیم این تصویرهایی که اگر چه کمرنگ شدند اما هنوز پراُبهت اند و هر روز به ما سلام می کنند.
کد خبر: ۸۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 19 July 2020

تابناک خوزستان:

این دیوارها فقط خط فاصله نیستند؛ قصه ی دیوارها از روزی آغاز شد که همین چند آجر سنگری بود برای فریادِ خشمِ مردم! حتا بیش تر از آن! دیوار گاهی رسانه بود برای خبر دادن از یک واقعه ... یا آن چه امروز به آن مطالبه عمومی می گویند ...

در لابه لای این دیوارها یک سینه سخن نهفته است که مجالی برای شرح شان نیست؛ بر پیکر این دیوارها رد خون های مطهری کشیده شده تا هر روز به آن ها سلام کنیم و یادمان باشد چه بر سرمان آمد که حالا با خیال راحت می توانیم در خیابان پرسه بزنیم و بر این دیوارها نگاهی بیاندازیم.

اما دریغ و افسوس که این دیوارنگاره هایی که روزی هویت هر محله بودند در غبار زمان به دست فراموشی سپرده شدند و ما ماندیم این تصویرهایی که اگر چه کمرنگ شدند اما هنوز پراُبهت اند و هر روز به ما سلام می کنند.

این دیوارها هویت خاستگاه دفاع مقدس است و ای کاش متولیان فرهنگی تدبیری برای صیانت از این میراث ثمین و ارزش مند دفاع مقدس اتخاذ می کردند تا نسل های بعدیِ این انقلاب بدانند پرچم عزت و اقتدار ما به دست همین جوان هایی که عکس شان روی دیوار نقش بسته؛ برافراشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 __________________________________________________________________________

*گزارش تصویری از سمیه همت پور و  اصلان بزاز     *سردبیر: سمیه همت پور

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار