کد خبر: ۸۷۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰ 17 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه پیگیری سرمایه گذاری در پروژه های شهرستان اندیمشک اظهار داشت: خوشبختانه طی چهار سال در این شهرستان با فعالیت، تلاش و کار شبانه روزی شاهد توسعه، پیشرفت و آبادانی در حوزه های مختلف بودیم.

وی افزود: اهمیت دادن به کار و تلاش از سوی مدیران شهرستان اندیمشک از جمله امام جمعه، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان اندیمشک و بسیج کردن دیگران برای قرار گرفتن در این مسیر، یک الگوی قابل ستایش و ارزشمند است و ان شاء الله تلاش گردد این مهم برای همه مناطق و شهرستان های استان به یک الگو تبدیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به پیشرفت خوب پروژه‌های حوزه صنعت این شهرستان، بیان کرد: شرایط بخش صنعت از جمله در ساخت نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی، شرکت فولاد و احداث دو شرکت پتروشیمی، به نسبت خوب است.

شریعتی در ادامه ساخت بندر خشک در شهرستان اندیمشک را مورد اشاره قرار داد و گفت: علی رغم تعامل خوبی که استان همواره با شرکت راه آهن کشور دارد، اما برای راه اندازی این بندر کوتاهی شده است. مقرر بود پس از مطالعه و توجیه اقتصادی، زیرساخت های اولیه برای ورود سرمایه گذار از سوی شرکت راه آهن فراهم شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: جلسات زیادی در این خصوص برگزار شد و در آخرین جلسه زمان آماده سازی زیرساخت های اولیه اردیبهشت ماه سال جاری تعیین شود اما هنوز این امر محقق نشده و با تشکیل کمیته استانی، پیگیر تحقق آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بندر چابهار باتوجه به دسترسی به دریای عمان و برخوداری از شرایط پدافند غیر عامل برای اقتصاد کشور مهم است و ما نباید خود را تنها در تنگه هرمز محدود کنیم.

شریعتی راه اندازی بندر خشک در شهرستان اندیمشک را اقدامی مهم و ارزشمند برشمرد و اذعان کرد: بندر بین المللی امام خمینی (ره) باتوجه به شرایط کشور، به لحاظ مسافت یکی از بنادر مهم برای کشور است و راه اندازی بندر خشک در شهرستان اندیمشک برای استان و کشور ضرورت داشته و توجیه اقتصادی دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ظرفیت بندر امام خمینی (ره) محدود و در حال تکمیل است و اگر این بندر بخواهد خود را در سال های آینده در صدر تاثیر گذاری توسعه کشور نگه دارد، باید از داشتن یک بارانداز بهره مند شود از این رو ساخت ساخت بندر خشک شهرستان اندیمشک مهم است.

شریعتی در ادامه با اشاره به  حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: حق اندیمشک در فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، ۹۰۰ هکتار نبود که تخصیص این میزان نبودن زیرساخت های اولیه مورد نیاز اجرای طرح بود اما در حال حاضر برای فاز دوم ۷ هزار هکتار به این شهرستان اختصاص یافت.

استاندار خوزستان گفت: در سفر قبلی به این شهرستان عنوان شد که ساخت شهرک شیلات به بخش خصوصی واگذار شده است که سرمایه گذار باید هرچه سریع تر نسبت به راه اندازی پروژه اقدام کند چرا که سهم بسیار خوب و قابل توجهی در ایجاد اشتغال خواهد داشت.

شریعتی اظهار داشت: طرح موضوع راه اندازی دام پروری در این شهرستان مهم و قابل ملاحظه است و دستگاه های اجرایی وابسته به جهاد کشاورزی در استان طی جلسه ای با مسئولان مربوطه طرح را مورد بررسی قرار داده و نتیجه را اعلام کنند.

وی ادامه داد: راه اندازی کارخانه سیمان با توجه به افزایش قیمت دلار و صادرات این محصول، برای سرمایه گذار توجیه پذیر شده است از این رو برای تکمیل این پروژه از سوی سرمایه گذار موافق هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار