کد خبر: ۸۷۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 23 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز چهارشنبه ۱ مرداد ماه با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی از نقاط استان توضیح داد: این موضوع صحت ندارد و کیفیت بهداشتی آب هر روز در همه شهرستان ها توسط ادارات بهداشت و آب و فاضلاب بررسی میشود و این موضوع کاملا کذب است.
وی افزود: سیستم آب تحت فشار است و سیستم فاضلاب ثقلی است در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمیکند و این ادعا نادرست است.
شریعتی تصریح کرد: در سال های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه کردیم و اقدامات صورت گرفته موجب شده است که پرتی شبکه آب از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.
استاندار خوزستان اظهار داشت: آب آشامیدنی شهرستان های ما بهداشتی و تحت مراقبت های شدید بهداشت و شرکت آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می شود.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: من با مسوولی که این گفته از سوی ایشان نقل شده است صحبت کردم و ایشان گفتند چنین سخنی با منظور طرح شده بیان ننموده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر این بوده است که در برخی مناطق روستایی این اتفاق می افتد که بنده عرض کردم که ما در روستاها سیستم فاضلاب نداریم و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمیکند، این مسوول محترم بیان کرد که اگر زمانی برق قطع شود و پمپ ها از کار افتادند، آن زمان فاضلاب به شبکه آب رخنه می کند که در پاسخ گفتم ما حدود دو سال است در سیستم شبکه آب دیزل ژنراتور نصب نمودیم و در صورت قطعی برق پمپ ها از طریق دیزل ژنراتور تامین برق میشوند و مشکلی نخواهیم داشت؛ اگر چه قطعی برق استان به نسبت سال های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است که ایشان در این ارتباط اطلاعی نداشتند.
استاندار خوزستان عنوان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان میدهیم که هیچ مشکلی از این نظر نداریم و جای نگرانی نیست.
شریعتی گفت: در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت رو به بهبود بوده است. ما در سال ۹۵ تا ۹۷ در اهواز آب با ای سی ۱۷۰۰ و در آبادان و خرمشهر بالای ۲۱۰۰ ای سی تحویل مردم میدادیم اما امروز این شاخص در اهواز به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ ای سی و در آبادان حدود ۱۷۰۰ رسیده است.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرحی که در دست اجرا داریم و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد این است که آب دز را برای میان مدت به شهرستان های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه برسانیم و ای سی آب را به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار