کد خبر: ۸۷۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 25 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان روز جمعه ۳ مردادماه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی یک پروژه آبخیزداری در هفتگل گفت: خوشبختانه خوزستان در کرونا به سمت شیب نزولی در حرکت است و در طول ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران کرونایی و بیماران سرپایی در استان در حال کاهش بوده است.
وی افزود: همچنین تعداد موارد ترخیصی به نسبت موارد بستری بیشتر است و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در حال کاهش است و ما پیک اول بیماری را رد کردیم.
شریعتی خاطرنشان کرد: این وضعیت به منزله این است که مردم تا حدودی شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را رعایت کردند و دستگاه های دولتی، فرمانداران و دانشگاه های علوم پزشکی هم اقدامات خوبی انجام دادند.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در پاییز احتمال دارد با توجه به سرما و شیوع آنفلوانزا با پیک دوم بیماری مواجه شویم به همین جهت در حال افزایش تمهیدات لازم و فراهم نمودن تجهیزات بیشتر بهداشتی از جمله تخت های بخش مراقبت های ویژه (ICU) و دستگاه های کمک تنفسی هستیم.
وی بیان کرد: از مردم صمیمانه خواهش میکنیم همچنان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند و تا جای ممکن از حضور در اجتماعات و گردهمایی ها پرهیز نمایند و از وسایل محافظت شخصی همچون ماسک استفاده نمایند.
شریعتی تاکید کرد: تا زمانی که واکسن یا داروی قطعی این بیماری در دسترس قرار گیرد باید با زیستن با این ویروس سازگاری پیدا کنیم به صورتی که هم فعالیت ها و کارهای روزمره ادامه داشته باشد و هم از گسترش ویروس تا جای ممکن پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار