قضیه از اونجایی شروع میشه که دخترایی که بخاطر جنگ یتیم یا فقیر شده بودن دنبال کار می گردن اما وقتی برای قرار میرن توسط چندتا مرد دزدیده میشن. تو استان گیونگگی یه ساختمون دو طبقه مخصوص سربازای آمریکایی ساخته میشه که طبقه اول کلاب بوده و طبقه دوم مخصوص (قاچاق) این دخترا.
کد خبر: ۸۷۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵ 26 July 2020

یک کاربر توییتر با انتشار تصاویری از جنایات سربازان آمریکایی و همکاری دولت کره نوشت: رشتوی امروز درباره 기지촌 (kijichon) ارتش آمریکا در کشور کُره : معنی این لغت "شهرکی که حوالی پایگاه نظامی ارتش یک کشور دیگه ساخته میشه" و همچنین درباره زنان آسایشگر"comfort women" که تو این شهرک کار میکردن هست. ( این قضیه در واقع از رسوایی های دولت کره و ارتش آمریکا محسوب میشه)

قضیه از اونجایی شروع میشه که دخترایی که بخاطر جنگ یتیم یا فقیر شده بودن دنبال کار می گردن اما وقتی برای قرار میرن توسط چندتا مرد دزدیده میشن. تو استان گیونگگی یه ساختمون دو طبقه مخصوص سربازای آمریکایی ساخته میشه که طبقه اول کلاب بوده و طبقه دوم مخصوص (قاچاق) این دخترا.

خروج از این ساختمون ها غیر ممکن بوده. اگر حین فرار دستگیر میشدن حسابی کتک میخوردن و اگر سراغ پلیس می رفتن، بازم به همون جا برگردونده میشدن! یکی از قربانی های این قاچاق گفته که توی این ساختمون برای اولین بار خارجی دیده و دیدن اون خارجی بدترین اتفاق تو زندگیش بوده...

این دخترا از طرف دولت طرد شده بودن و دولت براشون کلاسهای آموزشی میزاشته درباره اینکه شما وطن پرستید! شما با درآوردن دلار اقتصاد و دولت و حفظ میکنید. چجوری؟تن فروشی اجباری! دخترا هم که می بینن راهی جز سازش ندارن، سعی میکنن فقط به پول درآوردن فکر کنن. اما قرضاشون هر روز بیشترم میشده.

دخترایی که دچار بیماری جنسی میشدن رو می فرستادن به یه ساختمون دور افتاده که اسمش و گذاشته بودن "خانه میمون"! به دو دلیل: 1.دخترایی که اونجا بودن هرشب در حالی که حفاظای پنجره رو میگرفتن گریه می کردن 2.بخاطر تزریق بیش از حد انسولین کمر دخترا خم میشده. (من دلیل علمیشو نمیدونم!)

ساختن این مجموعه زیر نظر "پارک جونگ هی" رئیس جمهور وقت کره که بیشتر از پونزده سال رئیس جمهور کره بود و پدر رئیس جمهور قبلی کره "پارک گون هه" (که الان زندان تشریف داره) هست بوده. و امضاش پای مدارک مربوط به این مجموعه هست. که آخر سرم سال 1979 ترورش کردن.

گاهی وقتا دخترا حتی به پایگاه ها فرستاده می شدن و تمام روز مجبور بودن بمونن تا زیاد پول در بیارن که وقتی برگشتن توبیخ نشن. هرکدوم از این دخترا چندین بار سقط جنین داشتن و بعضی سربازا بجای پول، غذای مونده یا خشک شدشونو پرت میکردن جلوشون. و بینشون دخترای خارجی هم پیدا میشده.

بعد ها که اتفاقاتی مثل قتل "یون گوم ای و ... اتفاق میافته مردم علیه حضور سربازهای آمریکایی تظاهرات و اعتراض میکنن که باعث میشه این مجموعه ها جمع بشه و دولت های بعدی مقصر بودن دولت وقت و بپذیرن و به این دخترا قول کمک های مالی و ... بدن. اما مثل اینکه هنوزم خبری از کمک دولت نیست.

چند تا مستند درباره این قضیه دیدم که بعدا وقت کردم براتون زیرنویس می زنم و سعی میکنم هر چند وقت یه بار یکی از جنایت های سربازهای آمریکایی تو کره رو براتون بگم. تو این خبر سال 2006 اومده که به طور معمول 5 بار در روز سربازهای آمریکایی در کره مرتکب جرم میشدن.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار