در فاصله دو، سه کیلومتری میدان آزادگان کرمانشاه به سمت "چشمه سفید" پروژه مسکن مهری به چشم می‌خورد که بسیاری از واحد‌های آن تکمیل شده، اما به دلیل برخی مشکلات چندان برای مردم قابل سکونت نیست.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 27 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،تعدادی از صاحبان این واحدها با وجود همه کمبودها در خانه‌های خود اسکان یافته‌اند، اما با مشکلات متعددی مواجهند که آب شرب مهمترین آن است.

برخی از اهالی این واحدها با حضور در دفتر ایسنا نسبت به مشکلات متعدد خود و مهمتر از همه کمبود آب گلایه کردند. به گفته‌ آنها با گذشت نزدیک به یکسال از سکونتشان در این واحدها، هنوز مشکل تامین آب شرب آنها حل نشده است.

"بهزاد فلاحی" به نمایندگی از ساکنین این پروژه با اشاره به وضعیت نامناسب زندگی مردم در این واحدها، گفت: اگرچه مشکلات متعددی مانند نامناسب بودن جاده دسترسی و ... هم داریم، اما مهمترین مشکل کنونی ما آب و فاضلاب است.

وی ادامه داد: نزدیک به یکسال است در این خانه‌ها سکونت داریم اما هنوز آب وارد شبکه ما نشده و به صورت روزانه و با تانکر برای ما آب تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه لوله کشی این واحدها انجام شده و فقط کار تامین آب باقی مانده، یادآور شد: معضل اصلی همینجا است که محلی برای تامین آب ما در نظر گرفته نشده است.

فلاحی با بیان اینکه یکبار گفته می‌شود از زیباشهر و بار دیگر از چاه‌های روستای "حاجی عزیز" برای ما آب تامین می شود، تاکید کرد: علی رغم پگیری‌هایی که انجام دادیم این کار تا کنون انجام نشده است.

وی از مشکل فاضلاب این پروژه هم یاد کرد و گفت: در حال حاضر سیستم مدیریت فاضلاب هم نداریم و برای دفع فاضلاب چاه حفر کردیم.

وی اظهار کرد: اکنون یکسال است از استانداری، دادستانی و ... این مشکلات را پیگیری می‌کنیم اما تا کنون نتیجه نداشته است و تنها پاسخی که دریافت کردیم این است که از روز اول برای ساخت این خانه‌ها امکان سنجی تامین آب صورت نگرفته است.

فلاحی تعداد خانوارهایی که نزدیک به یکسال است در این مجتمع سکونت دارند را نزدیک به 50 خانوار با جمعیت حدود 200 نفر اعلام کرد و گفت: بسیاری از این خانوارها از سر ناچاری به داخل خانه‌ها آمدند و اکنون تقاضا داریم فکری به حل مشکلات آنها شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با اشاره به پیگیری‌های مستمری که برای حل مشکلات تامین آب پروژه مسکن ارتش چشمه سفید در حال انجام است، گفت: بر اساس برآورد اولیه‌ای که انجام دادیم، تامین آب برای این واحدهای مسکونی نزدیک به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

یوسف اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به احداث این پروژه از حدود 10 سال قبل از سوی تعاونی مسکن نظامیان، اظهار کرد: متاسفانه در آن زمان فکری به حال تامین آب این مجتمع‌ها نشده بود و موضوع آب را برای آخر کار گذاشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه‌های داخلی این مجتمع انجام شده و تامین آب باقی مانده، خاطرنشان کرد: چند سال قبل مقرر شد شرکت آب و فاضلاب روستایی حدود شش لیتر در ثانیه آب از چاه‌های اطراف به مخازن آب این مجتمع متصل کند که تعاونی باید در این زمینه پای کار می‌آمد و آب را از شرکت آب و فاضلاب روستایی می‌خرید که این کار انجام نشد.

معاون بهره‌برداری شرکت اب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه تامین آب شش لیتر بر ثانیه فقط برای 300 واحد از این مجتمع بود، تاکید کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای مجتمع چشمه سفید به 800 تا 900 واحد رسیده و روند کار را دشوار کرده است.

وی ادامه داد: اگرچه درباره این مجتمع عملا تعهدی برای شرکت آب و فاضلاب وجود ندارد، اما پیگیری برای رفع مشکلات آن انجام می‌شود و حالا برای تامین آب این مجتمع به چند گزینه رسیده ایم که البته این کار نیازمند تامین اعتبار است.

اسماعیلی اعتبار مورد نیاز برای تامین آب شرب این مجتمع را حدود شش میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تامین آب این مجتمع یا باید از مخازن زیباشهر یا چاه‌های چشمه سفید انجام شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب متولی تامین این اعتبار نیست و ریالی هم از جای دیگر بابت تامین آب این مجتمع‌ها دریافت نکرده، گفت: این شش میلیارد تومان یا از طریق تعاونی یا با همکاری سازمان برنامه و بودجه باید تامین شود.

وی معتقد است، اگر این اعتبار تامین شود مشکل تامین آب شرب این منطقه مرتفع خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار