روغن زیتون با نام تجاری «شرکت زیتون و روغن زیتون سنتی رودبار» تقلبی است.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پرند مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: در پی دریافت شکایت مردمی مبنی بر توزیع روغن زیتون بی کیفیت با نام تجاری «شرکت زیتون و روغن زیتون سنتی رودبار» با قیمت بسیار پایین و بدون مجوز‌های بهداشتی، روغن مورد نظر نمونه برداری و به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان ارسال شد.

او ادامه داد: پس از انجام آزمون‌های تخصصی دقیق و بررسی‌های لازم بر روی نمونه این روغن زیتون، تقلبی بودن آن محرز شد.

پرند اضافه کرد: روغن‌ها و چربی‌های خوراکی سهم قابل توجهی از رژیم غذایی انسان را تشکیل می‌دهند و بیش از ۹۰ درصد روغن‌های خوراکی تولیدی در جهان، به عنوان غذا یا جزئی از فرمولاسیون فرآورده‌های غذایی استفاده می‌شوند.

او بیان کرد: ویژگی‌های روغن‌ها و چربی‌هایی که در تغذیه انسان به کار می‌رود باید به گونه‌ای باشد که سلامت مصرف کننده را تهدید نکند بنابراین توجه به کیفیت روغن و محصولات حاوی روغن‌های خوراکی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشکده علوم پزشکی لارستان به شهروندان توصیه کرد: توجه به نام محصول، توجه به نام و نشانی تولید کننده و بسته بندی کننده، شماره پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو، مواد تشکیل دهنده فرآورده، تاریخ تولید و انقضای درج شده و شرایط نگهداری بر روی چسب را هنگام خرید روغن خوراکی مدنظر قرار دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار