کد خبر: ۸۸۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲ 30 July 2020

فریدون عباسی ظهر امروز در حاشیه رونمایی از نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز تحت الارضی ایرانی چاه‌های نفت در آبادان، اظهار کرد: صنعت نفت کشور باید این مسئولیت را عهده‌دار باشد که شرایط خاص ناشی از جنگ را که به دلایلی همچون نبود سکنه در آبادان و خرمشهر ماهشهر و اهواز به وجود آمده است، جبران کند.

وی بر اینکه باید بودجه بیشتری به مسئولیت‌های اجتماعی نفت اختصاص یابد، تأکید کرد و افزود: از جمله این موارد می‌توان درصدی از فروش فرآورده‌های نفت در داخل کشور که شامل بنزین و گازوئیل است با روش معقولانه به عمران، فرهنگی، اجتماعی، زیست‌محیطی و هنری اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه نفت به مسائل فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: در بحث «تمدن سازی» نباید تنها به عنوان آبادی دقت شود بلکه در هر صنعتی پیوست‌هایی از جمله پیوست‌های زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و سلامت مردم وجود دارد که باید به آنها نیز رسیدگی و توجه شود.

عباسی در ادامه به هدف از سفر خود به آبادان اشاره کرد و گفت: این سفر به دعوت مسئولان بوده است که از مراحل تکمیل فاز ۲ بازدید و مشکلات از نزدیک رصد شد تا پس از مطرح کردن مشکلات با نمایندگان و مسئولان وزارتی روند تکمیل فازهای چهارگانه تسریع یابد.

وی افزود: در ادامه از پمپ هیدرولیک که عامل تقویت فشار است، رونمایی شد، این پمپ در سطح زمین و سر چاه نصب می‌شود و باعث افزایش فشار و راندمان تولید نفت در چاه‌هایی می‌شود که افت فشار دارند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این پمپ تازه رونمایی شده ساخته فناوران ایرانی است، بیان کرد: این پمپ به استخراج بیشتر نفت در خوزستان منجر می‌شود و با اقلیم این استان نیز منطبق است.

به گزارش مهر، نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح الارضی چاه‌های نفت که برای بازگشت چاه‌های نفت غیرفعال و غیر تولیدی نفت و گاز مناطق خشکی کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری قرار گرفته است که با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال به تولید رسیده است.

بنا به گفته سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری و کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تولید هر دستگاه از این پمپ‌ها صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری را برای صنعت کشور به دنبال دارد و زمینه اشتغال ۹ هزار نفر ساعت را به طور مستقیم و غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده است.

بنا به اظهارات این مقام مسئول با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیرفعال کشور و افزایش تولید تا پنج هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار