گویا ستاد بحران استان باید منتظر بماند تا تعدادی از هم استانی هایمان در این منطقه بسیار گرم بر اثر شدت گرما به مرغ بریانی تبدیل شوند آنوقت با تصمیمات مصداق نوشداروی بعد از مرگ سهراب مبادرت به اعلام تعطیلی فعالیت ها نمایند !
کد خبر: ۸۸۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 30 July 2020

تابناک ایلام ::این روزها در حالی به نیمه اول دومین ماه تابستان نزدیک می شویم که  هوای استان  به شکل کم سابقه ای گرم و وآزار دهنده شده است .وضعیتی که البته در کنار طبیعت فصل گرما ، روزها پیش از سوی کارشناسان سازمان هواشناسی پیش بینی شده بود .

گرمای کم سابقه هوا در استان ایلام به گونه ایست که حتی برای مردم مناطق خوش آب وهوای استان قابل لمس والبته غیر قابل تحمل شده است ،این در حالیست که براساس اعلام گزارشگران سازمان هواشناسی کشور ،مناطق کرمسیری استان همچون مهران ودهلران در روزهای اخیر در صدر گرمترین مناطق کشور قرار دارند.

در حالیکه گرمای هوا وافزایش مصرف انرژی ، شبکه برق رسانی کشور را با افت ولتاژ مواجهه نموده و کار در چنین وضعیتی در کنار تحمیل بار اضافی به این شبکه، باعث مشکلات جسمانی برای مردم این مناطق شده است . برهمین اساس شاهدیم در استان گرمسیر همسایه یعنی خوزستان استمرار چنین وضعیتی تعطیلی برخی مناطق را به دنبال داشت .

لذا طبیعی است که بمنظور کاهش  آسیب ها به شبکه برق کشور وهمچنین پیشگیری از صدمات ناشی از آن به سلامت مردم ،ستاد بحران استان ها با اتخاذ تدابیری همچون کاهش ساعات اداری یا اعلام تعطیلی مناطق گرمسیری بتوانند به سلامت از این روزهای گرم وطاقت فرسا عبور کنند.

حال که انتظار می رفت هم سو با دیگر مناطق گرمسیری کشور و جلوگیری از گسترش فشار بار مصرف انرژی و تسری وتحمیل  آن به دیگر مناطق استان و مهمتر از آن پیشگیری از مخاطرات بعدی آن برای مردم این مناطق با هماهنگی سازمان هواشناسی برخی روزهای گرم در مناطقی همچون دهلران تعطیل اعلام شود که متاسفانه تاکنون چنین تصمیمی از سوی ستاد بحران استان اتخاذ نشده است .

بررسی وضعیت دمای هوای شهرستان دهلران در روزهای  اخیراز سوی گزارشگر سازمان هواشناسی نشان می دهد که این شهرستان با دمای 52درجه همچنان در صدر گرمترین شهر کشور قرار دارد ،اما به جای تعطیل نمودن ادارات وفعالیت دستگاهها ی همسو با دیگر مناطق استان، تنها به کاهش ساعت کاری ادارات اکتفا شده است .

گویا ستاد بحران استان باید منتظر بماند تا تعدادی از هم استانی هایمان در این منطقه بسیار گرم بر اثر شدت گرما به مرغ بریانی تبدیل شوند آنوقت با تصمیمات مصداق نوشداروی بعد از مرگ سهراب مبادرت به اعلام تعطیلی فعالیت ها نمایند !

پر واضح است که گرمای هوا در این منطقه از نقطه هشدار عبور کرده ،چنانچه براثر افزایش فشار بر شبکه انرژی ،برق این مناطق برای ساعاتی خاموش شود ،بحرانی غیر قابل جبران بروز خواهد کردکه جمع کردن آن برای مسئولین استان واعضای ستاد بحران به مراتب سخت ترخواهد شد .

از اینرو اتخاذ تصمیم مدبرانه برای جلوگیری از بروز چنین اتفاق خطرناکی از سوی  مسئولین این ستاد وتصمیم گیران این حوزه در استان کمترین انتظاریست که از آنان می رود .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار