پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا به تزریق پول به اقتصاد کرونازده آمریکا متعهد شد قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی بیش از ۱۹ دلار کاهش یافت.
کد خبر: ۸۸۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹ 30 July 2020

پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا به تزریق پول به اقتصاد کرونازده آمریکا متعهد شد قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی بیش از ۱۹ دلار کاهش یافت.

امروز در بازارهای جهانی قیمت فلز زرد با کاهش مواجه شد به طوری که هر اونس از این فلز بیش از ۱۹ دلار کاهش یافت. امرز در بازارهای جهانی هر اونس طلا به قیمت ۱۹۵۱.۶ دلار به فروش رفت که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۹.۳ دلار داشت.

فلز طلا امروز در کمترین زمان ۱۹۴۲.۷ و بیشترین زمان ۱۹۸۷.۸ به فروش رفت. در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش ۱.۰۴ دلار داشت و هر اونس از این فلز به قیمت ۲۳.۲۵ دلار معامله شد. فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم کاهش‌هایی به ترتیب ۲۵ و ۱۲۱ دلار را تجربه کردند. 

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز پنج‌شنبه قیمت طلا پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا برای حمایت از اقتصاد کرونازده آمریکا قول مساعد داد قیمت‌ها کاهش یافت. در حالی که تحلیلگران معتقدند که این فلز در کوتاه‌مدت از نظر روانشناسی به مقاومت ۲ هزار دلار برخورد خواهد کرد. تحلیلگران معتقدند در کوتاه مدت فلزات طلا افزایش بیش از ۱۹۸۰ دلار داشته باشد و به سمت ۲ هزار دلار برود.

روز گذشته قیمت طلا پس از اینکه فدرال رزرو متعهد شد نرخ بهره را در محدوده صفر نگه دارد، افزایش یافت. 

نرخ بهره پایین معمولاً هزینه فرصت نگهداری شمش را به شدت کاهش می‌دهد. 

قیمت طلا که در سال جاری ۲۸ درصد افزایش یافته عامل اصلی این حمایت به خاطر دلار ضعیف بوده که البته وخامت اوضاع به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا هم به این مسئله کمک کرده است. 

ونگتو، تحلیلگر تکنیکال رویترز معتقد است قیمت لحظه‌ای طلا در محدوده ۱۹۴۳ دلار در هر اونس حمایت خواهد داشت اما مقاومتی در محدوده ۹۸۲ دلار تجربه خواهد کرد.

 

 

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار