یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی گفته که نیروهای ارتش از ادامه‌دار شدن حالت آماده‌باش در مرز با لبنان خسته شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴ 31 July 2020

ر حالی که ده روز از آغاز آماده‌باش ارتش اسرائیل در مرز با لبنان می‌گذرد، اما صهیونیست‌ها هر آن منتظر حمله و واکنش حزب‌الله هستند و این شرایط به گفته یک فرمانده این رژیم، برای نیروها خسته کننده شده است.

یک منبع آگاه در ارتش رژیم صهیونیستی به شبکه ۱۳ این رژیم گفت: «امیدواریم حزب‌الله دیگر این ماجرا را کش ندهد و بازی را تمام کند و حالت آماده‌باش خسته کننده‌ای که برای ارتش ایجاد شده، به زودی پایان یابد.»

وبسایت عبری‌زبان واللا نیز نوشت که تجهیزات لجستیکی و توپخانه‌ای که ارتش رژیم اسرائیل به مرزهای شمالی گسیل کرده از جنگ سال ۲۰۰۶ به این سو بی سابقه بوده است.

شبکه ۱۲ این رژیم نیز گفت که حالت ترس و هول بسیار زیادی میان نیروهای ارتش و سازمان‌های امنیتی اسرائیل از پاسخ احتمال حزب‌الله وجود دارد و همگی در حالت نگرانی به سر می‌برند.

روزنامه معاریو نیز به نقل از یک تحلیلگر نظامی به نام «تال لیو» نوشت: «آماده‌باش در شمال برای هفته‌ها ادامه خواهد یافت و حزب‌الله به دنبال این است که کارش را به درستی انجام دهد و در حال حاضر به دنبال هدف مناسب برای پاسخ‌دهی می‌گردد.»

در همین راستا شبکه عبری‌زبان «کان» نیز گفت: «پیش‌بینی فرماندهان ارتش این است که حزب‌الله از پاسخ انتقام‌جویانه خود در جواب ترور یکی از فرماندهانش در سوریه، کوتاه نخواهد آمد.» به گفته این شبکه حالت آماده‌باش در مرز با لبنان همچنان ادامه دارد و جاده‌های منتهی به این مناطق نیز بسته است.

همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، حریم هوایی منتهی به شمال اراضی اشغالی را به عمق شش کیلومتر بر روی هواپیماهای مسافربری بسته‌اند.


یک نیروی ارتش صهیونیستی مستقر در مرز با لبنان

 

با این شرایط، به نظر می‌رسد حزب‌الله لبنان بدون انجام هیچ گونه عملیات انتقام جویانه، نتیجه مطلوب خود را گرفته است، به طوریکه روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» روز گذشته (پنجشنبه) نوشت: «حزب‌الله از اینکه اسرائیل را در حالت آماده‌باش قرار داده و تحقیر کرده، شاد و خشنود است.»

در همین راستا «روبن بن شای» تحلیلگر سرشناس اسرائیلی نیز در روزنامه «یدیعوت احارانوت» نوشت که اسرائیل در تغییر قواعد بازی با حزب‌الله شکست خورده و این گروه مقاومت اکنون به اینکه ارتش مجهز و آماده اسرائیل را در حالت آماده‌باش نگه داشته است، و مجبورش کرده انرژی و توان زیادی برای آن صرف کند، افتخار می‌کند و بدون تردید این موضوع و «بازی با اعصاب» جزوی از روند انتقام است و حزب‌الله در این امر تا کنون موفق بوده است.

عصر روز دوشنبه هفته گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی طی یک خوددرگیری مناطق کوهستانی و کشتزارهایی از خاک لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد اما حزب الله به دنبال آن در بیانیه‌ای تاکید کرد که اصلا نیروهای مقاومت در این حادثه حضور نداشتند و پاسخ به شهادت شهید محسن هنوز داده نشده است.

حزب الله لبنان به دنبال حمله هوایی پجشنبه هفته گذشته رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق، طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یکی از رزمندگان این جنبش به نام «علی کامل محسن» به شهادت رسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار