مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفری نیم روزه به همراه جمعی از مدیران این اداره کل به روستای ابیانه از تلاش به منظور ثبت جهانی این روستای تاریخی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 31 July 2020

به گزارش تابناک  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریدون الهیاری گفت: روستای تاریخی ابیانه، یکی از مراکز مهم شهرستان نطنز به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی در منطقه است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های زیاد این روستا از منظر گردشگری و همچنین معرفی آن به مردم جهان، تلاش‌ها به منظور ثبت جهانی این روستا آغاز شده و این اداره کل نیز این مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

الهیاری تاکید کرد: به منظور تسریع در این امر می‌بایست هر چه سریع‌تر زیر ساخت‌های مورد نیاز تأمین شود و موانع موجود بر سر راه ثبت جهانی این روستای تاریخی نیز رفع شود، که این مهم، همت و تلاش بی‌وقفه مسئولان و دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه را می‌طلبد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تصریح کرد: شهرستان نطنز، یکی از شهرستان‌های پیشرو و فعال در زمینه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان است، به‌نحوی که با تلاش‌های انجام شده، امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان از افزایش چشمگیری برخوردار بوده، لذا به‌طور مثال، در چند سال گذشته شاهد افزایش تخت از ۴۳۰ تخت به یک‌هزار و ۲۰۰ تخت در شهرستان به‌منظور اقامت گردشگران، بوده‌ایم.

او گفت: با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان و همچنین روستای ابیانه در استان، به منظور رفع موانع و مشکلات و همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای ثبت جهانی روستای تاریخی ابیانه، کارگروهی با حضور استاندار یا معاونت عمرانی استانداری و مدیران کل استان به منظور بررسی و رفع موانع مذکور و پیگیری مصوبات تشکیل می‌شود.

حسین یزدان‌مهر رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نطنز و مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی ابیانه نیز در همین زمینه گفت: در طول سه سال گذشته اعتباری بالغ بر چهارمیلیارد و ۹۰۵ میلیون تومان در سطح شهرستان ویژه شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد، طرق‌رود و روستای تاریخی ابیانه و روستاهای تابعه شهرستان اختصاص یافته است، که این اعتبارات در راستای حفظ، احیا و مرمت اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی، ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و آموزش و ترویج صنایع‌دستی اختصاص یافته که از نظر میزان اختصاص در سطح استان، رتبه سوم را دارد.

او افزود: با توجه به پیگیری‌های چند ساله پایگاه میراث‌فرهنگی ابیانه و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و وزارتخانه متبوع، امید است انتظارات دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه و مردم محلی، نسبت به قرار گرفتن روستای ابیانه در فهرست میراث جهانی هرچه زودتر محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار