کد خبر: ۸۸۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 01 August 2020

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به روند کاهشی فعلی شیوع بیماری کرونا در خوزستان، نسبت به نگرانی‌های موجود برای فصل پاییز هشدار داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۱ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به روند کاهش شیوع بیماری کرونا در همه شهرهای خوزستان، اظهار کرد: در حال حاضر چهار شهر خورستان در وضعیت قرمز، سه شهر در وضعیت سفید و بقیه شهرها در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به روند کاهشی بیماری در همه شهرها، انتظار می‌رود چهار شهر قرمز نیز در هفته جاری از وضعیت قرمز خارج شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌های خوزستان، ۷۵ درصد کاهش یافته است یعنی بیماران بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها، ۲۵ درصد زمان پیک بیماری است.

ابول‌نژادیان گفت: وضعیت بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز نسبت به زمان پیک، ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، دو هفته بعد از کاهش موارد بستری در بخش‌های عادی خود را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود که روند، کاهشی‌تر شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به قرار گرفتن خوزستان در وضعیت هشدار گفت: در حال حاضر میزان استفاده از ماسک در جامعه ۶۸ تا ۷۰ درصد است. برای عبور از مرحله هشدار باید همچنان جلسات به صورت مستمر تشکیل و موضوعات پیگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه یابد.

ابول‌نژادیان در خصوص بازگشایی مهدهای کودک، بیان کرد: بر اساس پروتکل کشوری، در شهرهای سفید یا زرد مهدهای کودک با یک‌دوم یا یک‌سوم ظرفیت، امکان فعالیت دارند اما با توجه به اینکه بازگشایی‌ها، عادی‌سازی ایجاد می‌کند؛ بسیاری از همکاران در این زمینه نظرهای متفاوتی دارند بنابراین گفتیم مهدهای کودک در شهرهای سفید با یک‌دوم یا یک‌سوم ظرفیت بازگشایی شوند.

وی تصریح کرد: بسیار نگران پاییز هستیم و باید تمهیدات خاصی در این زمینه اندیشیده شود؛ در دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان کارگروه‌های مختلفی برای آسیب‌شناسی پیک قبلی بیماری و همچنین کارگروه‌هایی برای فراهم کردن تمهیدات لازم برای پاییز تشکیل شده است اما در خصوص موضوعات برون‌سازمانی باید تکالیفی برای دیگر دستگاه‌ها مشخص شود تا در فصل پاییز آمادگی لازم ایجاد شود و در صورت وقوع پیک بیماری، غافلگیر نشویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کمبود نقاهتگاه‌ها در پیک اول بیماری در خوزستان احساس می‌شد؛ از نقاهتگاه‌های دزفول، شوشتر و آبادان و بیمارستان آیت‌الله طالقانی اهواز به عنوان یکی از نقاهتگاه‌های اهواز استقبال خوبی شد اما از دو نقاهتگاه دیگر اهواز که به صورت سالنی بودند، استقبال خوبی نشد.

ابول‌نژادیان افزود: برای آماده‌سازی نقاهتگاه در فصل پاییز باید سازمان متولی تعیین شود. باید تکالیف هر سازمان مشخص شود تا بدانیم در فصل پاییز چگونه نقاهتگاه‌ها را مدیریت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار