کد خبر: ۸۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 01 August 2020

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خروج خوزستان از وضعیت قرمز، گفت: همچنان وضعیت خوزستان، هشداردهنده و شکننده است و هر لحظه ممکن است وارد پیک بعدی شویم.

سیدمحمد علوی اظهار کرد: با تلاش کادر بهداشت و درمان، مشارکت مردم و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، در دو سه هفته اخیر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، موارد بستری بیماران در بیمارستان‌ها و مراجعه به مراکز خدمات ۱۶ ساعته به میزان زیادی کاهش یافته و به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است؛ یعنی به شرایط قبل از آغاز پیک بیماری رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اما همچنان وضعیت خوزستان، هشداردهنده و شکننده است و هر لحظه ممکن است وارد پیک بعدی شویم.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: کرونا بسیار زیرک است؛ به دلیل اینکه مردم هوشیار شده‌اند و راه کنترل را یاد گرفته‌اند، کرونا عقب‌نشینی کرده است. با این حال، کرونا برای اذیت کردن ما ترفندهای زیادی دارد و نباید گول آن را بخوریم. زمانی که کرونا عقب‌نشینی می‌کند درصدد این است که توجه ما را به طرف دیگری معطوف کند و ما را به حاشیه بکشاند تا فراموش شود و ترس هدف‌دار، به بی‌خیالی و بی‌توجهی تبدیل شود.

علوی تصریح کرد: نباید از کرونا غافل شویم؛ همچنان شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات، دشمن کرونا هستند. همان طور که جن از بسم‌الله می‌ترسد کرونا نیز از این کارها فراری است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشگی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: ترفند دیگر کرونا این است که ما را از سایر مسائل بهداشتی مانند توجه به سلامت مواد آشامیدنی و خوراکی، واکسیناسیون کودکان و مراقبت از زنان باردار، غافل می‌کند و از همه مهم‌تر بیماران قلبی و عروقی، فشارخون و دیابتی و آسمی را از مصرف داروهایشان باز می‌دارد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: باید مانند قبل از شیوع کرونا، به سلامت خود توجه کنیم؛ مراجعه به مراکز بهداشتی برای دریافت خدمات سلامت مانند واکسیناسیون، مراقبت مادران و کودکان و توجه به سلامت بیماران زمینه‌ای و سلامت آب و مواد غذایی، از ضروریات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار