کد خبر: ۸۸۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 02 August 2020

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های نهاد ریاست جمهوری گفت: زمان افتتاح شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از ایام محرم مشخص خواهد شد.

علی اصغر احمدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه در دست اجرای پتروشیمی مسجدسلیمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: روند بسیار خوب ساخت و پیشرفت این پروژه حاصل زحمات مدیران و کارشناسان در این استان بوده که بر اساس تلاش مسوولان در طول زمان کوتاهی انجام گرفته است.

وی گفت: به دستور رییس جمهوری هر پنجشنبه یک پروژه اقتصادی و صنعتی در کشور افتتاح می‌شود که خوزستان با توجه به جایگاه مهم اقتصادی در کشور در اولویت قرار دارد.

احمدی ادامه داد:هفته گذشته یک شرکت فولادی در دزفول افتتاح شد و براساس اطلاعات بدست آمده خوزستان در بخش‌های مختلف نفت، پتروشیمی و صنعت پروژه‌ها و طرح‌های زیادی در دستور کار دارد.

استاندار خوزستان نیز در این بازدید گفت: معاون رییس جمهوری امروز برای سنجش شرایط و میزان پیشرفت پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان به خوزستان سفر کردند که خوشبختانه این پروژه در شرایط بسیار خوبی است.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: ازمهرماه سال ۹۵ ساخت این پروژه آغازشد و با سرعت خوبی پیشرفت داشته است و اگر برخی ناهماهنگی‌ها نبود این پروژه با یک سال تاخیر مواجه نمی شد.

وی افزود: با اجرای پروژه های پیش بینی شده طبق برنامه زمان بندی شده می توان شاهد شکوفایی در بخش های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی منطقه بود.

مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و  ۱۱.۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد. برابر طرح توسعه، وسعت منطقه به بیش از هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

از نظر موقعیت جغرافیایی منطقه از طریق بندر امام خمینی به آبهای آزاد بین المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با هدف توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه شمال خوزستان و به منظور دستیابی به اهداف زیر تشکیل گردید.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان های دفتر رییس جمهوری امروز یکشنبه به منظور بازدید و بررسی وضعیت پیشرفت تکمیل پروژه پتروشیمی مسجد سلیمان و پروژه شرکت پالایش گاز بیدبلند بهبهان به خوزستان سفر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار