افشارنیا: رابطه مجلس و دستگاه قضایی ظرفیتی مهم به نفع نظام و خدمت به مردم است.
کد خبر: ۸۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 03 September 2015
به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، فرهاد افشارنیا در نشست مشترک با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی،گفت:انتظار  ما از نمایندگان این است که قانونگذاری قوانین به روز و بر اساس نیازهای روز جامعه باشد زیرا بسیاری از قوانین متروک و فرسوده است و نیاز به تغییر دارند، همچنین از برخی قوانین باید جرم زدایی شود.

وی افزود:اگرچه بر اساس قانون، قوای مجریه، مققنه و قضاییه از هم تفکیک هستند اما این به معنای جزیره ای عمل کردن نیست و فاصله های موجود میان این قوا باید کمتر و آمار تعامل و همفکری بیشتر شود تا خیر آن نصیب همه مردم جامعه شود.

وی ادامه داد: ارتباط مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی یکی از ظرفیت های مهمی است که می توان از آن به نفع نظام و خدمت به مردم استفاده کرد و همگان را از آن بهره مند ساخت.

افشارنیا با بیان اینکه این جلسات و تعامل ها از دو جهت می تواند مؤثر باشد اضافه کرد:از این جهت که برای ارایه طرح ها و لوایح و تصویب قوانین مورد نیاز دستگاه قضایی، نیاز به همفکری میان نمایندگان و مدیران قضایی است، به ویژه اینکه هم اکنون تعدادی از لوایح و طرح ها در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده اما معطل مانده اند و از نمایندگان محترم می خواهیم تا در تصویب این قوانین تسریع کنند.

وی افزود: انتظار ما از نمایندگان این است که مشکلات کمبود قوانین در خصوص برخی مسایل موجود در کشور را بیشتر مورد توجه قرار دهند و نگذارند بخش هایی از کشور از نبود قوانین و احیانا وجود قوانین قدیمی رنج ببرند.

رییس شورای عالی قضایی خوزستان ادامه داد: قوه قضاییه از نظر بودجه در تنگنا قرار دارد و باتوجه به گستره فعالیت دستگاه قضایی در کشور و بویژه در خوزستان که استانی وسیع و دارای حوزه های قضایی متعدد است، نمایندگان باید در لوایح بودجه سنواتی توجه ویژه به افزایش این بودجه داشته باشند.

وی با اشاره به طرح های متعدد عمرانی دادگستری خوزستان، گفت: پروژه شهرک قضایی خوزستان با 20 درصد پیشرفت فیزیکی، نیمه تمام مانده، و تعدادی دیگر از پروژه های شهرستانی نیازمند کمک مالی از دولت است که نمایندگان محترم باید در بودجه سنواتی در این باره اقدام کنند.

اولویت با عمران روستاها

افشارنیا اظهار کرد: مناطق حاشیه نشین بویژه در شهرستان اهواز که جمعیت 500 هزار نفری را در خود دارند نیازمند توجه بیشتری است و از نمایندگان مردم انتظار می رود تا با ارایه لوایح و تصویب قوانین مورد نیاز، این پدیده ناهنجار اجتماعی را مهار کنند.

وی گفت: از راهکارهای موثر در این زمینه پیشگیری از گسترش بی رویه شهرها و توجه بیشتر به عمران روستاهاست.

رییس کل دادگستری استان خوزستان همچنین انتصاب مدیران شایسته و توانمند در این استان را خواستار شد و اظهار کرد: انتظار می رود با استفاده از ظرفیت این افراد در راس ادارات، شاهد توسعه در همه بخش های خوزستان باشیم.

افشارنیا این نشست را منشاء تعامل و همفکری برای خوزستان برشمرد و افزود: پرتعداد بودن نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت خوبی است که امیدواریم برای خوزستان مایه خیر و برکت باشد.

در ادامه این نشست نمایندگان حاضر ضمن ارایه گزارش از حوزه های انتخابیه خود و بیان مسایل و مشکلات موجود، از برگزاری این نشست تقدیر ، و خواستار تعامل جدی تر قوا بویژه قوه مقننه و مجریه شدند.

نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان برخی مشکلات و دغدغه های موجود در استان، اعلام داشتند که با این تعامل ها می توان مشکلات را شناسایی و راهکارهای مرتفع کردن آن را پیدا کرد.

آنها خواستار برگزاری جلسات مشترک با مدیران قضایی استان و شهرستان های خوزستان شدند و این امر را موجب برقراری تعامل بیشتر در راستای توسعه و پیشرفت استان برشمردند.

ارایه راهکارهایی در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی و تاکید بر انجام امور پژوهشی در خصوص چالش های موجود و همچنین دلیل افزایش جرایم و آسیب های اجتماعی، راه اندازی واحدهای قضایی در برخی شهرستان ها، افزایش برخورد با تصرف اراضی دولتی توسط برخی افراد، حضور بیشتر کارشناسان قضایی در برنامه های صدا و سیما، برگزاری نشست های کارشناسی، همایش های علمی و همایش هایی در جهت پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی، از دیگر مطالبات نمایندگان بود که در این نشست مطرح شد.

در این دیدار نمایندگان مردم حوزه های اهواز، آبادان، ماهشهر، اندیمشک، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر و رامهرمز حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار