دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود و استقلال و سپاهان در مشهد و اصفهان به مصاف حریفان خود می‌روند و یک بازی معوقه هم در اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴ 05 August 2020

دیدارهای هفته بیست و هشتم روز پنجشنبه با انجام دو مسابقه آغاز می‌شود. استقلال و سپاهان که باید دوشنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف یکدیگر بروند، فردا مقابل حریفان‌شان در لیگ برتر بازی خواهند کرد. در این روز فولاد خوزستان هم آخرین بازی معوقه خود را مقابله نفت مسجدسلیمان برگزار می‌کند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

فولاد خوزستان - نفت مسجدسلیمان؛ نبرد مربیان قرمز و آبی

این مسابقه معوقه از هفته بیست و چهارم لیگ برتر است که در اهواز برگزار می‌شود. از نظر جدولی هیچ حساسیتی در این بازی نیست زیرا نفت مسجدسلیمان جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کرده و نگرانی بابت سقوط ندارد. شاگردان مهدی تارتار در حالیکه روی پله هشتم جدول ایستاده‌اند که اگر در این بازی بازنده شوند هم در نهایت ممکن است یک پله در جدول سقوط کنند و اگر پیروز شوند هم به رده هفتم می‌رسند اما فولاد خوزستان که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است در تب و تاب قرار دارد. شاگردان نکونام اگر برنده شوند به کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر امیدوار خواهند شد اما در صورت باخت یا مساوی امیدهایشان کم‌رنگ خواهد شد.

این مسابقه نبرد مربیان قرمز و آبی هم محسوب می‌شود. نکونام استقلالی مقابل تارتار پرسپولیسی قرار می‌گیرد اما آنچه برای این دو مربی مهم است موفقیت تیم‌های  حال حاضرشان است. بازی رفت دو تیم با نتیجه بدون گل مساوی تمام شد. فولاد دوست ندارد برای دومین مرتبه متوالی مساوی کند و دو امتیاز حساس دیگر هم از دست بدهد.

سپاهان - نساجی؛ جدال شاگردان قلعه نویی با یک استقلالی

نتیجه این بازی برای سپاهان خیلی ارزشمند است زیرا اگر زردپوشان اصفهانی پیروز شوند تا لحظه‌های اخر لیگ برتر شانس نایب قهرمانی لیگ را دارند اما در صورتیکه در این مسابقه امتیاز از دست بدهند ممکن است تا رده ششم جدول سقوط کنند! اتفاقی که به هیچ عنوان مورد تایید هواداران سپاهان نیست. امیر قلعه‌نویی این روزها در بستر بیماری است و حال تیمش هم مثل خودش تعریفی ندارد! 

سپاهان هفته گذشته بازی مهم و 6 امتیازی را به استقلال باخت آن هم در حالیکه آبی پوشان یک نیمه 10 نفره بازی کردند. اکنون امیر قلعه‌نویی باید مقابل یک مربی استقلالی دیگر تیمش را به میدان بفرستد و این مرتبه هم محمود فکری که شاید بتوان او را از شاگردان امیر قلعه‌نویی در استقلال دانست مقابلش قرار می‌گیرد. البته هنوز در مورد وضعیت قلعه‌نویی خبری منتشر نشده( حداقل تا زمان نوشتن این مطلب) و معلوم نیست که ژنرال کهنه‌کار فوتبال بار دیگر روی نیمکت سپاهان قرار می‌گیرد تا همچنان از راه دور تیمش را هدایت خواهد کرد. نساجی 8 هفته است که باختی نداشته و با 3 برد و 5 مساوی خود را در میانه‌های جدول لیگ برتر حفظ کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 2 بر 2 تمام شد. نساجی در صورت باخت یا برد در همان رده نهم جدول باقی می‌ماند و نتیجه بازی تاثیر زیادی در سرنوشتش ندارد اما شاگردان محمود فکری می‌خواهند از اعتبار فوتبال قائمشهر دفاع کنند.

سپاهان در این مسابقه امید نورافکن و علی مصلح را به دلیل محرومیت دراختیار ندارد و دست قلعه‌نویی برای انتخاب یازده بازیکن اصلی حسابی بسته است ولی سپاهان با همین وضعیتش هم به اندازه نساجی بازیکن دارد.  سپاهان بعد از این مسابقه برای بازی حساس دوشنبه مقابل استقلال آماده می‌شود.

شهرخودرو - استقلال؛ هیس برنده‌ها حرف نمی‌زنند!

استقلال بعد از پیروزی 6 امتیازی مقابل سپاهان روی پله دوم جدول لیگ ایستاد و اکنون سرنوشت نایب قهرمانی در لیگ برتر در دستان فرهاد مجیدی و شاگردانش است و آنها اگر مقابل شهرخودرو هم مثل بازی با سپاهان با انگیزه، دونده و جنگنده در زمین ظاهر شوند، پیروزی دور از دسترس‌شان نخواهد بود. با این حال شهرخودرو مشهد هم تیمی است که شانس آسیایی شدن دارد و امتیاز گرفتن از این تیم دشوار است. شهرخودرو 4 هفته است که پیروز نشده و استقلال هم 6 هفته است که باختی در لیگ برتر نداشته است.

دو تیم برای برد بازی خواهند کرد و همین مساله به جذابیت‌های بازی اضافه خواهد کرد. سهراب بختیاری‌زاده سرمربی جدید شهر خودرو هم استقلالی محسوب می شود و باید دید در دوئل دوباره فرهاد مجیدی با یک مربی استقلالی کدام یک برنده خواهند شد. البته فرهاد مجیدی بعد از پیروزی 10 نفره مقابل سپاهان با نشان دادن هیس! به منتقدانش اعلام کرد: برنده‌ها حرف نمی‌زنند! زیرا قرار بود مجیدی بعد از بازی با سپاهان در نشست خبری حاضر شود که این کار را نکرد. حالا باید منتظر ماند و دید اگر مجیدی بازهم در لیگ پیروز شود همچنان به سکوت خود ادامه خواهد داد یا این روزه سکوت را می شکند؟ مجید نامجو مطلق مربی استقلال پیش از این اعلام کرده بود استقلال 3 فینال دیگر تا پایان لیگ دارد و این مرتبه هم آبی پوشان در یک دیدار فینال گونه به میدان می روند.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر:

دیدار معوقه هفته بیست و چهارم / پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹
فولادخوزستان- نفت مسجد سلیمان   - ساعت ۲۱- ورزشگاه شهداء فولاد اهواز
علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – علیرضا مرادی – حسین زمانی
ناظر: سعید بطحایی

هفته بیست و هشتم 
 پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹
شهر خودرومشهد- استقلال تهران
سیدوحید کاظمی– حسن ظهیری – سعید قاسمی – حسین زیاری
ناظر: حسین نجاتی

فولاد مبارکه سپاهان- نساجی مازندران
محمدحسین زاهدی فر – قهرمان نجفی – ولی کاووسی – علی ابراهیمی
ناظر: علیرضا کهوری

جمعه ۱۷ مرداد ۹۹
پرسپولیس تهران- ذوب آهن اصفهان
کوپال ناظمی – محمدرضا ابوالفضلی – علی میرزابیگی – ایمان کهیش
ناظر: بهرام مهرپیما

دوشنبه ۲۰  مرداد ۹۹
ماشین سازی تبریز- پارس جنوبی جم
رضا عادل – علی اکبر عظیم پور – عسگر محمدی – کمیل غلامی
ناظر: حاتم بک پور

فولادخوزستان- سایپا تهران
سیدرضا مهدوی – آرمان اسعدی – حمید سبحانی – میثم حیدری
ناظر: یدالله جهانبازی

شاهین شهرداری بوشهر- تراکتورسازی تبریز
مهدی سیدعلی – محمد عطایی – امیرمحمد داودزاده – پیمان فرخی مهر
ناظر: رسول فروغی

پیکان تهران- صنعت نفت آبادان
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – حمیدرضا کنعانی – احمد مرشدی
ناظر: اسماعیل صفیری

نفت مسجد سلیمان- گل گهرسیرجان
علی بای – علیرضا ایلدروم – سعید زیبا – محمدرضا تارخ
ناظر: حیدر شکور

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار