نرخ دلار که در ساعات پایان معاملاتی روز چهارشنبه گذشته تا 23 هزار و 590 تومان افزایش یافته بود، دو روز قبل نخستین نشانه های افت خود را بر اثر وعده گشایش اقتصادی دولت و مجلس و همچنین وعده رئیس کل بانک مرکزی برای افت عن قریب قیمت دلار، مخابره کرد.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۴ 10 August 2020

همزمان با انتشار جزئیات بیشتر از طرح گشایش اقتصادی در دولت و مجلس و نیز وعده قاطع همتی درخصوص کاهش نرخ ارز، دیروز دلار افت محسوس نرخ را تجربه کرد.
به گزارش خراسان، نرخ دلار که در ساعات پایان معاملاتی روز چهارشنبه گذشته تا 23 هزار و 590 تومان افزایش یافته بود، دو روز قبل نخستین نشانه های افت خود را بر اثر وعده گشایش اقتصادی دولت و مجلس و همچنین وعده رئیس کل بانک مرکزی برای افت عن قریب قیمت دلار، مخابره کرد. بر این اساس، نرخ دلار فردایی در ساعات پایانی روز شنبه به 22 هزار و 430 تومان رسید.

با این حال، دیروز رسیدن نرخ بازار آزاد به حدود 21 هزار و 500 تومان، نشان داد که جهت گیری نزولی دلار فردایی بی مورد نبوده است. به این ترتیب دلار از چهارشنبه هفته قبل تا دیروز، افت بیش از دو هزار تومان را به ثبت رساند.
از سوی دیگر در بازار طلا و در شرایطی که بازارهای جهانی تعطیل است، نیز نرخ ها روند کاهش را آغاز کردند. به طوری که هر گرم طلای 18 عیار با حدود 100 هزار تومان کاهش تا یک میلیون و 28 هزار تومان عقب نشینی کرد. هر قطعه سکه نیز افتی بیش از یک میلیون و 135 هزار تومان را به ثبت رساند و 10 میلیون و 375 هزار تومان معامله شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار