طبق اعلام وزیر خارجه لیتوانی، «اسوتلانا تیخانوفکسایا» نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری بلاروس به لیتوانی رفته است.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 11 August 2020

«لیناس لینکویسیوس» وزیر خارجه لیتوانی در پیامی توییتری خبر داد که رقیب اصلی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس در انتخابات جنجالی اخیر، از کشورش متواری شده و به لیتوانی گریخته است.

همزمان با شدت گرفتن دخالت‌های خارجی در امور داخلی بلاروس به بهانه برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور و انتشار خبرهایی مبنی بر خشونت‌ها در اعتراض به نتایج آن، خبرها از فرار «اسوتلانا تیخانوفکسایا» رقیب ناکام این انتخابات به لیتوانی حکایت دارد.

«لیناس لینکویسیوس» وزیر خارجه لیتوانی در پیامی توییتری نوشت: «اسوتلانا تیخانوفکسایا حالش خوب است و او در لیتوانی است».

اعلام خبر گریختن تیخانوفکسایا به لیتوانی در حالی انجام شده که او نامزد اصلی و رقیب «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور کنونی بلاروس در انتخابات ریاست جمهوری بود.


«اسوتلانا تیخانوفکسایا» رقیب اصلی و ناکام بلاروس

 

 طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو توانست با کسب ۸۰.۲۳ درصد آرا در انتخابات پیروز شود و سهم خانم تیخانوفکسایا ۹.۹ درصد آرا بوده است.

اسوتلانا تیخانوفکسایا به دنبال انتشار نتایج انتخابات مدعی شد که او برنده شده و نتایج اعلام شده را «متقبلانه» می‌داند و خواهان بازشماری آرا است.

به دنبال اعلام نتایج انتخابات بلاروس، معترضان در خیابان‌ها تظاهرات کرده و دو شب متوالی دست به تجمعات زده‌اند؛ تجمعاتی که به خشونت هم کشیده شد و طبق اعلام وزارت کشور بلاروس دستکم یک کشته بر جا گذاشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار