کد خبر: ۸۸۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 15 August 2020

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به در پیش بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، میزان فعلی ماسک تولیدی داخل جوابگو نیست بنابراین واردکنندگان استان خوزستان می‌توانند ماسک را از خارج از کشور تامین کنند که باید شرایط ثبت و سفارش برای واردات مهیا شود.

امید بن‌عباس در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها در شهرهای خوزستان برای مدیریت بیماری کرونا در فصل پاییز، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید اطلاعاتی در خصوص تعداد نقاهتگاه‌های مورد نیاز در هر شهرستان را به ما اعلام کند تا بر این اساس، برنامه‌ریزی شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در اهواز اگر مرکز علوم و فنون نفت نیز استانداردهای لازم را داشته باشد، به این منظور اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: هچنین برای مدیریت نقاهتگاه‌ها، وضعیت امنیت، نیروی انسانی و دیگر موارد باید دستورالعملی تهیه و تصویب شود و پس از تصویب، این دستورالعمل ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل و موضوع تامین ماسک بررسی شد. با هماهنگی انجام‌شده از سوی اداره کل بازرسی استانداری و سازمان‌های مردم نهاد در محل تولید ماسک شرکت شقایق سه بازرس مستقر شدند. امروز ۱۷۰ هزار عدد ماسک تحویل شرکت‌ پخش شد و متعهد شدند فردا نیز تعدادی دیگر ماسک تولید کنند.

بن‌عباس در خصوص قیمت گذاری ماسک، اظهار کرد: مقرر شده سازمان صمت خوزستان پس از آنالیز قیمت و مستندات شرکت تولیدی ماسک، قیمت نهایی را اعلام کند هر چند بر اساس یافته‌ها، قیمت‌گذاری ماسک بیشتر از قیمت تمام‌شده آن است. ماسک باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داده شود تا همه اقشار قدرت خرید ماسک را داشته باشند.

وی گفت: ۱۳ واحد تولیدی صنعتی و نیمه صنعتی تولیدکننده ماسک در خوزستان وجود دارد که دو واحد از این تعداد فعال هستند و باید مشکلات واحدهای غیرفعال رفع شود. فعالیت هر کدام از این واحدها، ظرفیت خوبی برای استان خوزستان محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: تخصیص پارچه برای تولیدکنندگان ماسک در نظر گرفته شده که باید سازمان صمت خوزستان این موضوع را از وزارت صنعت پیگیری کند. نظارت بر شرکت‌ها و مراکز عرضه ماسک نیز بسیار مهم است.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، میزان فعلی ماسک تولیدی داخل جوابگو نیست بنابراین واردکنندگان استان خوزستان می‌توانند ماسک را از خارج از کشور تامین کنند که باید شرایط ثبت و سفارش برای واردات مهیا شود. می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد اروند نیز در این زمینه کمک گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار