کد خبر: ۸۸۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴ 15 August 2020

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر استان خوزستان از نظر انتشار عفونت در وضعیت خوبی است اما حفظ این وضعیت و رسیدن به وضعیت سبز، منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا است.

دکتر سیدمحمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر استان خوزستان از نظر انتشار عفونت در وضعیت خوبی است اما حفظ این وضعیت و رسیدن به وضعیت سبز، منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از استان‌ها درخواست شده که نظارت‌های تیمی بر روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشدید شود. در حال حاضر این نظارت‌ها بسیار کمرنگ شده و در برخی شهرها انجام نمی‌شود و در برخی شهرها نیز نظارت ضعیف است.

علوی ادامه داد: در استان خوزستان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد ۴۴ درصد، پاساژها ۵۰ درصد، دفاتر پیشخوان ۶۳ درصد، نانوایی‌ها ۶۴ درصد، پلیس ۶۷ درصد، مطب‌ها ۷۳ درصد، رستوران‌ها ۸۰ درصد و هتل‌ها ۸۶ درصد است.

به گزارش ایسنا، در ادامه مهران معلم سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: اکنون میانگین رعایت گندزدایی در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی خوزستان ۶۶ درصد است در حالی که در هفته قبل، این عدد ۷۰ درصد بود. همچنین میزان استفاده از تهویه مطلوب در این اماکن در این هفته ۶۴ درصد است اما در هفته گذشته ۶۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در خوزستان ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در هفته سوم مردادماه در خوزستان ۴۹ درصد بوده اما در هفته دوم مردادماه ۵۱ درصد بوده است.

سرپرست مدیریت سلامت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان گفت: میانگین نهایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌های خوزستان نیز ۸۲ درصد ارزیابی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار