تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
کنکوری سراسری پس از چند ماه وقفه و بلاتکلیفی بالاخره به ایستگاه پایانی رسید. داوطلبان سراسری که بخش عمده داوطلبان کنکوری کشور را تشکیل می‌دهند، در شرایط کرونا باید باهم به رقابت بپردازند.
کد خبر: ۸۸۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 19 August 2020

به گزارش تابناک خوزستان، کنکوری سراسری پس از چند ماه وقفه و بلاتکلیفی بالاخره به ایستگاه پایانی رسید. داوطلبان سراسری که بخش عمده داوطلبان کنکوری کشور را تشکیل می‌دهند، در شرایط کرونا باید باهم به رقابت بپردازند.به گزارش تابناک خوزستان، کنکوری سراسری پس از چند ماه وقفه و بلاتکلیفی بالاخره به ایستگاه پایانی رسید. داوطلبان سراسری که بخش عمده داوطلبان کنکوری کشور را تشکیل می‌دهند، در شرایط کرونا باید باهم به رقابت بپردازند.
 
کارشناسان بهداشت بر رعایت ضوابط بهداشتی در طول کنکور نظارت می کنند
سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان درباره اقدامات بهداشت خوزستان برای کنکور سراسری اظهار کرد: کارشناسان بهداشت محیط پیش از برگزاری کنکور حوزه‌های مربوطه را از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن وسایل، مساحت و میزان فاصله گذاری محل آزمون، نوع تهویه و تامین تجهیزات لازم بررسی کرده و هماهنگی‌ لازم را با مسوولان برگزار کننده آزمون به عمل می‌آورند.
وی افزود: رابطان بهداشت معرفی شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند و در روز برگزاری آزمون نیز در حوزه‌ها حضور یافته و نظارت‌ لازم را از نظر بهداشتی بودن شرایط محیط انجام می‌دهند.
علوی گفت: برنامه‌های لازم به واحدهای عملیاتی در مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز ابلاغ شده تا آزمون کنکور در سلامت کامل برگزار شود.
 
داوطلبان کنکور اصول سه گانه ضد کرونایی را التزام داشته باشند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به دانش آموزان توصیه کرد: ماسک و آب و دیگر وسایل بهداشتی لازم را همراه داشته باشند و دست‌های خود را ضد عفونی کنند؛ البته امکانات ضد عفونی در حوزه‌های برگزاری آزمون فراهم است.
وی ادامه داد: اصول سه گانه مقابله با کرونا شامل شست و شوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در همه مکان‌ها به ویژه در زمان برگزاری کنکور باید رعایت شود.
علوی تاکید کرد: دانش‌آموزان پیش از ورود به سالن برگزاری امتحان از تجمع خودداری و فاصله‌گذاری را رعایت کنند.
 
حضور بیش از دو هزار داوطلب کنکور در خرمشهر
کمال غانمی در گفت و گو با تابناک خوزستان اظهار داشت: برای رعایت حال داوطلبان کنکور کارشناسی و حفظ سلامت افراد علاوه بر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در حوزه امتحانی اموزش و پرروش شهرستان خرمشهر نیز آزمون برگزار می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: حوزه امتحانی آموزش و پرورش خرمشهر نیز امسال به خاطر شرایط کرونا و حفظ فاصله‌گزاری اجتماعی از سوی سازمان سنجش به محل آزمون اضافه شد.
وی افزود: تعداد داوطلبان آزمون کارشناسی در دانشگاه علوم و فنون خرمشهر 2025 نفر بوده و در 4 حوزه فرعی دانشکده اقتصاد، منابع طبیعی، علوم دریایی و مهندسی دریا برگزار می‌شود.
معاون دانشگاه خرمشهر ادامه داد: این آزمون در 4 روز چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه 29 تا یکم شهریور برگزار می‌شود. همچنین در این دوره فقط آزمون‌ها در نوبت صبح بوده و نوبت عصر هیچ آزمونی نخواهیم داشت.
وی افزود: همچنین محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامتگذاری شده است و داوطلبان می بایست روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.
غانمی در ادامه بیان داشت: حوزه و تمامی تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون توسط شهرداری شهرستان خرمشهر ضدعفونی می شود و بازرسی بدنی داوطلبان با استفاده از گیت دستی بوده و فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس مجهزخواهد بود.
 وی بیان داشت: همچنین اشياء و سطوحي که اغلب لمس مي شود نظير صندلی ها، دستگيره درها و شیرآلات سرويس بهداشتي و... قبلا تميز و ضدعفوني شده است  و اين عمل در طول برگزاري آزمون در هر نوبت توسط شهرداری خرمشهر انجام می شود.
غانمی گفت: در این آزمون با توجه به شرایط خاص از دریافت هرگونه گوشی تلفن همراه، کیف و سایر اقلام غیر مرتبط با آزمون در محل آزمون خودداری می‌شود. داوطلبان لازم است در این زمینه دقت کنند.
 
رقابت بیش از ۷ هزار داوطلب کنکور سراسری در دزفول
محمود نیک‌منش در باره برگزاری کنکور در شهرستان دزفول به تابناک خوزستان گفت: در شهرستان دزفول نزدیک به ۷ هزار و ۲۰۰ داوطلب در کنکور سراسری شرکت می‌کنند و حوزه‌های آزمون در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دانشگاه آزاد واحد دزفول، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش شهرستان مستقر هستند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه صنعتی دزفول ۶ حوزه آزمون در نظر گرفته شده است، افزود: داوطلبان توجه داشته باشند که باجه رفع نواقص کارت ورود به جلسه آزمون، تنها در دانشگاه صنعتی دزفول مستقر است و داوطلبانی که نیاز به اصلاح کارت ورود به جلسه آزمون دارند باید به دانشگاه صنعتی دزفول مراجعه کنند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تاکید کرد: به دلیل مسائل بهداشتی به داوطلبان تاکید می‌کنیم که به هیچ عنوان وسایل اضافه همراه خود نداشته باشند، با این حال بخش امانات برای مسائل اضطراری فعال است. اما اکیدا توصیه می‌کنیم که وسیله اضافی همراه خود نداشته باشند.
نیک‌منش ادامه داد: در کنکور ارشد و دکتری پروتکل‌هایی که سازمان سنجش به ما ابلاغ کرده بود را کاملا رعایت کردیم اما کنکور سراسری تفاوتی با آزمون‌های دیگر دارد و آن هم افزایش فاصله میان داوطلبان به یک متر و ۸۰ سانتی متر است.
 
دانشگاه شهید چمران اهواز میزبان بیش از 9 هزار داوطلب ورود به دانشگاه است
علیرضا جلیلی فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه به مدت چهار روز میزبان ۹ هزار و ۷۱۱ داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است.
معاون آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز، درباره این باره بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۶۳۶ نفر زن و پنج هزار و ۷۵ نفر مرد هستند.
وی افزود: آزمون سراسری امسال در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و همچنین شنبه اول شهریورماه برگزار می‌شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: این دانشگاه در ۹ حوزه دانشکده‌های علوم، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی و روان‌شناسی، اقتصاد، مهندسی، ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی و سالن شهید تند گویان و تربیت‌بدنی میزان داوطلبان کنکور سراسری است.
______________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار