افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های تاکسی از سوی شورای شهر کرج ۱۲ مرداد سال جاری بدلیل الزام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در شورای شهر کرج مصوب شد که گویا از این مصوبه نه راننده‌ها و مسافران راضی نیستند.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳ 19 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» با شیوع بیماری کرونا و الزامی که از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا  جهت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی عنوان شد، تلاش شد زمینه اجرای این طرح برای تمامی مردم جامعه فراهم شود، از علامت گذاری فاصله‌های یک و نیم الی دو متری در ادارات و دیگر مناطق عمومی گرفته تا الزام به زدن ماسک و رعایت برخی پروتکل‌ها در واحدهای صنفی مختلف.

وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی و ون‌ها اما به دلیل سوار کردن تکمیلی مسافران همواره برای افراد استرس زاد بوده و سبب انتشار این بیماری نیز در این مکان‌ها شد.

شورای شهر کرج در راستای اجرای این پروتکل‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی و ون‌ها مصوبه ای را در 12 مرداد در صحن علنی شورا   مبنی بر افزایش 25 درصدی کرایه‌ها به تصویب رساند که به مذاق راننده‌های تاکسی و مسافران خوش نیامد.

یکی از مسافرین تاکسی در خصوص افزایش کرایه‌های تاکسی جهت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: طرح فاصله گذاری اجتماعی الزامی قانونی است که باید رعایت شود، اما هزینه اجرای این الزام قانونی نباید از جیب مردم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال با افزایش 25 درصدی کرایه‌های تاکسی روبرو بوده ایم، افزود: با افزایش 25 درصدی کرایه‌های تاکسی جهت اجرای طرح فاصله گذاری با افزایش قیمتی که در ابتدای سال شاهد آن بودیم کرایه‌های تاکسی  در ماه‌های اخیر 50 درصد رشد داشته شده است.

فاطمه زائری با بیان اینکه افزایش 50 درصدی تاکسی‌ها در زمان فشار اقتصادی ظالمانه است، بیان کرد: این میزان افزایش شاید برای برخی از افراد جامعه مبلغ زیادی نباشد اما برای ما که وسیله شخصی نداشته و حقوق آنچنانی را نیز نداریم بسیار سخت است.

هیچکس زیر بار افزایش قیمت برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نمی‌رود

یکی از رانندگان تاکسی مسیر محمدشهر - کرج در خصوص این افزایش کرایه‌ها، اظهار داشت: مسافر و رانندها زیر بار این افزایش قیمت نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها با افزایش قیمت در بسیاری از ملزومات ضروری مردم بودیم، افزود: افزایش 50 درصدی کرایه‌ها نیز در این برهه مشکلی بر دیگر مشکلات مردم اضافه می‌کند.

اکبر علوی بیان کرد: باید تصمیمات دیگری برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی تعیین شود تا هزینه اجرای این طرح از جیب مردم نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار