داوران برجسته استان قم امشب جدال حساس و سرنوشت‌ساز تیم‌های اول و دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را قضاوت می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 20 August 2020

به گزارش تابناک قم، فصل 99 – 1398 لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک سال به طول انجامید، امروز ایستگاه پایانی خود را پیش‌رو دارد و 16 تیم لیگ برتری در هشت دیدار حساس و همزمان برای تعیین رتبه‌های نهایی خود در این لیگ به میدان می‌روند.

تقریبا هر هشت بازی امروز از حساسیت و اهمیت ویژه برخوردار است، زیرا هنوز تیم‌های مدعی کسب سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا قطعی نشده‌اند و یکی از تیم‌های حاضر در انتهای جدول رده‌بندی نیز باید با لیگ برتر خداحافظی کرده و به لیگ پائین‌تر یعنی دسته اول ایران سقوط کند.

تا قبل از هفته پایانی این مسابقات، تیم پرسپولیس با کسب 64 امتیاز قهرمانی خود را قطعی کرده و نخستین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آینده است، اما از بین تیم‌های استقلال تهران، تراکتورسازی تبریز، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، فولاد خوزستان و شهر خودرو مشهد، دو تیم دیگر سهمیه مشروط کشورمان در لیگ قهرمانان را کسب خواهند کرد و سهمیه چهارم به قهرمان جام حذفی فوتبال کشور اختصاص دارد.

در انتهای جدول رده‌بندی نیز سقوط تیم شاهین شهرداری بوشهر به دسته پائین‌تر قطعی شده و از بین پارس‌جنوبی جم با 27 امتیاز در رده پانزدهم، ماشین‌سازی تبریز و پیکان تهران با امتیاز مشابه 28 در رده‌های چهاردهم و سیزدهم و تیم سایپا با 29 امتیاز در مکان دوازدهم، یک تیم دیگر به همراه شاهین 22 امتیازی راهی دسته پائین‌تر خواهد شد.

اهمیت بازی‌های هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برای مردم قم، به دلیل قضاوت داوران قمی در یکی از مهمترین مسابقات این هفته یعنی جدال تیم‌های پرسپولیس و سایپا تهران است، مسابقه‌ای که از ساعت 20:45 دقیقه و همزمان با سایر بازی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران به انجام می‌رسد.

در این بازی علی صفایی داور برجسته فوتبال قم و رحیم حاجیلو کمک داور مطرح فوتبال قم حضور دارند، در حالی که صفایی داور ذخیره است و حاجیلو یکی از کمک‌داورهای این بازی به شمار می‌رود، همچنین قضاوت بازی را محمدرضا اکبریان بر عهده دارد و دیگر کمک وی آرمان اسعدی خواهد بود.

همچنین در تیم برگزار کننده مسابقه تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و گل‌گهر سیرجان، حسین نجاتی داور بین‌المللی و مطرح اسبق فوتبال قم به عنوان ناظر حضور دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار