کد خبر: ۸۹۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 22 August 2020

 

ایستادگی در مقابل کرونا اهمیت کار پزشکان را برجسته تر کرد

تابناک/ استاندار خوزستان گفت: پزشکان همواره به تعهدات و مسئولیت‌های خود نسبت به کشور و مردم عمل کرده اند و ایستادگی در مقابل کرونا اهمیت کار آنها را برجسته تر کرد.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شنبه در آیین بزرگداشت روز پزشک در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌ها خود را از دیدن فرزندانشان محروم کردند تا به همنوعان خود خدمت کنند.

وی افزود: زمان صرف شده، تلاش و مسئولیت آنها در قبال کار باید برای مردم تبیین شود چون کار پزشکان ایستادن در کنار بیمار تا بازگردان سلامتی کامل و قبول مسئولیت جان اوست.

شریعتی ادامه داد: پزشکان حاذق و برجسته در شرایط مختلف و سخت خدمات ارائه می‌دهند و در هر زمان بدون هیچ بهانه ای آنچه در تعهد آنهاست محقق می‌کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت رشادت‌ها و ایستادگی‌های پزشکان در هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز رییس جمهوری در ستاد ملی کرونا از فداکاری پزشکان در این دوران تجلیل کرد.

وی تاکید کرد: مقابله مدافعان سلامت با بیماری کرونا مردم را به این باور رساند که این قشر پیشرو در خدمت و احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه خود هستند.

استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد:  قدردان بزرگان و نخبگان جامعه باشیم تا جامعه به سمت تعالی برود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان نیز گفت: در کارزار مبارزه با ویروس کرونا، کادر بهداشت و درمان سنگ تمام گذاشتند، جبهه تمام عیار مبارزه را در کشور و خوزستان مشاهده کردیم و  چیزی کمتر از یک دفاع مقدس و یک عرصه رشادت و ایثار نبود.

سید کریم حسینی افزود: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خوزستان برای تصویب هر گونه طرح و لایحه در جهت برقرار کردن موانع عرصه بهداشت و درمان و عرصه پرسنلی فعالان این حوزه آمادگی دارند.

استان خوزستان پس از گذشت بیش از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی، از حالت هشدار خارج شده اما هم‌اکنون مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند اعلام کرد:  استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار