کد خبر: ۸۹۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰ 23 August 2020

 

نگرانی ستاد کرونا از برپایی موکب‌ها در اهواز

 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به شکل‌گیری مواکبی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: در مواکب مناطقی از جمله عین ۲، ملاشیه، الهایی، تصفیه شکر و دغاغله در اهواز تجمع زیادی داریم که نگران‌کننده است.

مهران احمدی شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا ور اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت:اگر نسبت به وضعیت فعلی مواکب تصمیم گرفته نشود تعداد این مواکب تا فردا به ویژه در حاشیه شهر که نگرانی نسبت به آن بالاست بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه بنا بر این بود که در مواکب و تکایا تنها کار فرهنگی و تبلیغاتی انجام شود گفت: متاسفانه در مواکب آب، قهوه و چایی با ظروف غیر یکبار مصرف توزیع می‌شود و برگزارکنندگان و تجمع‌کنندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: پیش از شروع محرم ما حتی توزیع چای در ظروف یکبار مصرف را نپذیرفتیم چون معتقد بودیم اگر فرد برای نوشیدن چای ماسک را پایین ‌بیاورد باز هم موجب شیوع کرونا می‌شود.

استفاده از ظروف مشترک  در موکب‌ها

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مواکب از ظروف مشترک و غیریکبار مصرف استفاده می‌شود، برخی فعالان مواکب برخورد خوبی با همکاران بهداشت نداشته‌اند.

احمدی با بیان این که گزارشی در خصوص فعالیت مواکب تهیه شده توضیح داد: انتظار می‌رود سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی کار در این زمینه ورود کند.


پس از گذشت بیش از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی از وضعیت هشدار خارج شده اما هم‌اکنون مسجدسلیمان و آغاجاری در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند اعلام کرد:  استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار