نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی نیاز به اصلاحات ساختاری در برنامه و بودجه دارد که باید در بودجه سال آینده اعمال شود، گفت: اکنون در میانه سال انجام این کار خلاف برنامه و بودجه سال 99 است.
کد خبر: ۸۹۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 24 August 2020

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌‌هاشم امروز در هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه ابهامات طرح گشایش اقتصادی دولت باید برطرف شود، اظهار داشت: هر گونه شتاب زدگی در اجرای طرح گشایش اقتصادی تبعات اجتماعی نامطلوبی خواهد داشت که در این طرح باید تنگناها و مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اعلام طرح گشایش اقتصادی دولت از سوی رئیس جمهور و توضیح جزئیات آن توسط اعضای اقتصادی دولت ادامه  داد: بعد از طرح این موضوع انبوهی از نظرات موافق و مخالف در فضای مباحث اقتصادی و در فضای رسانه‌ای مطرح شد. 

وی اضافه کرد: از نظر مخالفان این طرح موجب تداوم و افزایش وابستگی به فروش نفت خام شده همچنین دولت هم بدهی ارزی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: با این کار دولت آینده با حجم زیادی در حدود نصف کل بودجه کشور است کارش را باید آغاز کند که این به معنی  کار در زمین  سوخته است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن آل‌هاشم با بیان اینکه طرح گشایش اقتصادی نیاز به اصلاحات ساختاری در برنامه و بودجه دارد که باید در بودجه سال آینده اعمال شود، گفت: اکنون در میانه سال انجام این کار خلاف برنامه و بودجه سال 99 است.

وی تصریح کرد: دلیل دیگر مخالفان طرح گشایش اقتصادی این است که طرحی با چنین اهمیت باید به شکل لایحه توسط دولت در مجلس شورای اسلامی  مطرح شود و به تصویت نمایندگان مردم برسد.

امام جمعه تبریز، بازار نفت خام را بازاری لرزان و شکننده و پررسیک دانست و متذکر شد: دو شاخص کاهش میزان فروش و کاهش قیمت نفت خام همواره به‌عنوان یک تهدید اصلی مطرح است، از این رو نباید اعتماد مردم را به چنین بازاری گره زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد طرح ارائه شده از سوی مجلس که در یک جمله اساسی پیش‌فروش نفت را به پیش‌فروش فرآورده‌های نفتی تبدیل کرده است، شفاف‌تر و روشن‌تر بوده و منطبق با سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ابراز امیدواری کرد: با بهترین و راه گشاترین تصمیم در موضوع اقتصادی کشور بخشی از مشکلات، معضلات و تنگ‌های اقتصادی که بر مردم نجیب ایران اسلامی  وارد آمده است، کاهش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم حادثه عاشورا را زنده نگه داریم، ادامه داد: حضور و عزاداری کوچک و بزرگ در خیابان‌ها در ایام محرم باعث شده است، این حادثه تاریخی فراموش نشود اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا از دستجات حسینی خواهش دارم با رعایت کردن موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی صدای حسین حسین را بار دیگر در این مرز بوم طنین‌انداز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :