کد خبر: ۸۹۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 25 August 2020

 

 

تلاش‌ دولت و مجلس برای بازگرداندن ثبات به بازار مسکن؛ نرخ اجاره و خرید مسکن به اوج خود رسید

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مهار قیمت‌ها با اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نرخ اجاره و خرید مسکن در کشور به اوج خود رسیده است.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تلاش‌های مجلس، دولت، دستگاه‌های اجرایی متولی و نهادهای نظارتی برای بازگرداندن ثبات به بازار مسکن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نرخ اجاره و خرید مسکن در کشور به اوج خود رسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اگر اقدامی جدی در بحث تثبیت شرایط بازار مسکن در بخش خرید، رهن و اجاره انجام نشود وضعیت آن آشفته‌تر می‌شود عنوان کرد: طرح مالیات بر خانه‌های خالی که دو فوریت آن در مجلس مصوب شد به اصلاح این شرایط کمک می‌کند.

بهروزی‌فر امیدواری مجلس برای بهبود شرایط مسکن در کشور با تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی و اثربخشی آن در مدت کوتاهی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ما در حال حاضر در شرایطی قرار گرفتیم که اقشار مختلف مردم برای حتی اجاره با مشکلات متعددی مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه اگر پیشگیری نشود در ماه‌های آینده همچنان با افزایش قیمت رهن و اجاره و خرید مسکن مواجه می‌شویم ابراز داشت: هدف از مالیات مستقیمی که در طرح مالیات بر خانه‌های خالی مصوب شده کسب یک منبع درآمد برای دولت نیست بلکه هدف ما مهار قیمت مسکن در کشور است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اعمال یک جریمه برای واحدها و خانه‌های خالی را از جمله اهداف مورد نظر در طرح مالیات بر خانه‌های خالی اعلام کرد و گفت: صاحبان خانه‌ها و واحدهای خالی از سکنه با اجرایی شدن چنین قوانینی در کشور مجبور می‌شوند نسبت به اجاره ملک مسکونی خود اقدام کنند. 

بهروزی‌فر با تأکید بر اینکه جزئیات طرح دو فوریتی مالیات بر خانه‌های خالی باید در مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن توسط نمایندگان به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد ابراز داشت: جزئیات این طرح پس از آنکه مصوب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی مسکن را از جمله مؤلفه‌های مهم در بحث ازدواج جوانان و تشکیل خانواده تلقی کرد و با بیان اینکه اصلاح وضعیت مسکن امری حیاتی است خاطرنشان کرد: اگر ما در پی حمایت از جوانان و افزایش آمار ازدواج در کشور هستیم باید به مقوله مسکن و حل معضلات این بخش توجه داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار