سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: محموله واکسن مننژیت طی چندروز گذشته وارد شده و ما در حال حاضر بابت تامین و توزیع این واکسن هیچ مشکلی نداریم.
کد خبر: ۸۹۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲ 27 August 2020

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: محموله واکسن مننژیت طی چندروز گذشته وارد شده و ما در حال حاضر بابت تامین و توزیع این واکسن هیچ مشکلی نداریم.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره واکسن آنفلوآنزا و لزوم تزریق آن در فصل پاییز گفت: موضوع عفونت هم زمان ویروس های آنفولانزا و کووید-۱۹ یک دغدغه جدی است البته مشاهدات قبلی مبنی بر تداخل این دو بیماری با هم وجود ندارد اما ممکن است همزمانی این دو بیماری، آسیب های جبران ناپذیری به برخی از بیماران وارد کند.

وی با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته افزود: حداقل ۳ تا ۶ برابر سال های گذشته از این واکسن وارد خواهیم کرد. بخشی از آن مختص به گروه های پرخطر است که از طریق وزارت بهداشت در مراکز بهداشت استان ها و شهرستان ها توزیع می‌شود و ۵ میلیون دوز باقی مانده نیز در شبکه دارویی کشور توزیع خواهد شد و با تجویز پزشکان بر اساس اولویت به بیماران پرخطر، خردسالان و کهنسالان و بیماران مزمن و دچار نقص ایمنی تزریق خواهد شد.

جهانپور درباره محدودیت واردات واکسن آنفلوآنزا به کشور اظهار داشت: همانطور که اشاره شد ما تا پایان شهریور ماه ۶ برابر سال های گذشته واردات این واکسن را خواهیم داشت.اما امسال، اولین سالی است که ما با شرایط سخت تری روبرو هستیم بنابراین اولویت مصرف این دارو با خردسالان و کهنسالان ،مادران باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج و شاغلین نظام سلامت و کادر پزشکی است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره واردات واکسن مننژیت هم خاطرنشان کرد: محموله این واکسن وارد شده است و ظرف روزهای گذشته توزیع آن انجام و تحویل معاونت مربوطه شده است و ما در تامین و توزیع این واکسن علیرغم وجود تحریم ها مشکلی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار