مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام:
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۴ واحد مسکونی جایگزین واحدهای خسارت‌دیده از سیل و بارندگی‌های اوایل سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 31 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب الله محبی اظهار داشت: تاکنون ۱۳ هزار و ۸۲۳ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده شده است.

وی افزود: از این تعداد پرونده واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل استان ۲ هزار و ۱۵۹ واحد احداثی، ۹ هزار و ۱۸۲ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۴۸۲ واحد نیز مربوط به واحدهای معیشتی بوده است.

محبی از عقد قرارداد ۱۳ هزار و ۶۷ مورد از واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل ایلام خبر داد و یادآور شد: با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان بر شتاب و همکاری همه جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای سیل زده احداثی و تعمیری گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۵۹ مورد آواربرداری، ۲ هزار و ۱۴۰ مورد پی کنی ساختمان، ۲ هزار و ۶۳ مورد آرماتور بندی و ۲ هزار و ۳۳ مورد دیوار چینی نیز به مرحله اجرای سقف رسیده است.

به گفته محبی کار اجرایی ۲ هزار و ۲۱ واحد به مرحله سقف و ۲ هزار و ۱۴ واحد مسکونی سیل زده نیز پایان یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر از روند بازسازی مناطق سیل زده بازید و سرکشی می‌کنند، اضافه کرد: کیفیت ساخت منازل روستایی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه اجازه داده نمی‌شود مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده شود.

۲ موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز سال گذشته باعث بروز خرابی‌های متعددی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و … استان ایلام شد.

بیشترین خسارت‌ها به مناطق شهرهای ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار