رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجوز گرفته است یا خیر پاسخ می‌دهد
کد خبر: ۸۹۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 31 August 2020
 
به گزارش تابناک سمنان: انتشار اخباری مبنی بر اینکه آگهی و تبلیغات دارو از وزارت اقتصاد مجوز گرفت، مورد توجه بسیاری از اهالی این حرفه یعنی پزشکان و داروسازان قرار گرفته است. 
 
آیا تبلیغات دارو مجوز قانونی گرفت؟
 
آیا تبلیغات دارو مجوز قانونی گرفت؟
 
این موضوع منجر شد تا برای تایید یا تکذیب خبر، سراغ مسئول اصلی تصمیم گیرنده برای صدور مجوزهای نهادها و ارگان برویم.
 
علی فیروزی، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: سازمان نظام پزشکی به عنوان کارگزار از طرف سازمان غذا و دارو وظیفه ساماندهی کالاها و خدمات سلامت محور را بر عهده دارد و جدیدا برای اطمینان از صحت محتوا و اصالت آگهی دهنده مجوزی را خلق کرده بود که باعث دردسر برای پلتفرم‌های تبلیغاتی شده بود.
 
وی افزود: هیئت مقررات زدایی تصمیم گرفت  تا ضوابط مشخصی را با هم فکری بخش خصوصی و تبادل اطلاعات به صورت برخط تدوین کند تا کسب و کارها متضرر نشوند، در این جلسه  سازمان غذا و دارو هم حضور داشت.
 
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا تبلیغات دارو مجاز شده است؟ ادامه داد: این بخشنامه بیانگر تبلیغات دارو نیست بلکه منظور تبلیغات کالا و خدمات سلامت محور هست که هم اکنون نیز انجام می شود، تبلیغات اقلامی مثل لیزر مو، جراحی بینی، کاشت مو، مکمل غذایی و ...از جمله این موارد است.
 
وی در پایان بیان کرد: کسب و کار های نوین را نمی شود با قواعد کسب و کارهای سنتی اداره کرد و لازمه همه بخش های حاکمیت از جمله حوزه سلامت و بهداشت  است که در عین حالی که مراقبت های لازم را انجام می دهد با نگاه تسهیل گرانه در امر کسب و کار عمل کند.
 
لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار