گلزنان برتر لیگ نوزدهم رکورد‌های جالبی را از خود به جای گذاشته اند.
کد خبر: ۸۹۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 01 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: لیگ نوزدهم فوتبال با قهرمانی پرسپولیس تهران به پایان رسید و تیم های استقلال و فولاد خوزستان در رده های دوم و سوم ایستادند.

شیخ دیاباته مهاجم تیم استقلال با اینکه نتوانست با آبی های پایتخت قهرمان لیگ برتر شود اما عنوان آقای گلی مسابقات را با ۱۵ گل زده از آن خود کرد.

در ادامه گزارش به برخی از رکوردهایی که دیاباته و سایر مهاجمان لیگ برتر از خود به جای گذاشته اند اشاره کرده ایم.

دیاباته در مجموع برای استقلالی ها در لیگ برتر ۱۵۰۶ دقیقه بازی کرده و به طور میانگین هر ۱۰۰ دقیقه یک برای تیم خود به ثمر رسانده است پس از دیاباته، ایوان مارکوویچ هر ۱۲۸ دقیقه  و دارکو بیدوف هر ۱۳۲ دقیقه موفق به گلزنی برای ذوب آهن در لیگ برتر شده اند.

علاوه بر این، دیاباته بدون احتساب گل هایی که از روی ضربات پنالتی به ثمر رسانده با  ۱۲ گل بالاتر از علی علیپور (پرسپولیس)، مهدی قایدی و ارسلان مطهری (استقلال) باز هم عنوان آقای گلی را از آن خود می کند.

در بین بازیکنان لیگ برتر که توانسته اند با ضربه سر بیشترین گل را وارد دروازه حریفان کنند، یونس شاکری مهاجم گل گهر سیرجان با پنج گل زده در صدر قرار دارد.

بازیکنانی که در لیگ برتر حداقل پنج گل به ثمر رسانده اند، ایوان مارکوویچ و دارکو بیدوف بازیکنانی هستند که بیشترین نرخ تبدیل شوت به گل را داشته اند. این ۲ بازیکن ذوب آهن به ترتیب ۳۱ و ۳۳ درصد از شوت هایی که به سمت دروازه حریف زده اند تبدیل به گل شده است.

همچنین در بین فرصت طلب ترین بازیکن نام علیرضا ابراهیمی مدافع تیم گل گهر سیرجان با ۶ گل زده در صدر دیده می شود.

صنعت نفت آبادان در فصل نوزدهم با ۴۱ امتیاز در رده هفتم جدول رده بندی قرار گرفت. زرد پوشان آبادانی در لیگ برتر موق شدند ۲۹ بار دروازه حریفان خود را باز کنند که از این بین عیسی آل کثیر که با ۱۲ گل زده در رده سوم برترین گلزنان لیگ برتر قرار گرفته بود در مجموع ۴۱ درصد از گل های صنعت نفت را به تنهایی وارد دروازه حریفان کرده است.

پس از آل کثیر، محمد نوری هافبک تیم پارس جنوبی با ۴۰ درصد در رده دوم قرار دارد. پارسی ها ۲۰ گل به ثمر رسانده بودند که سهم نوری ۸ گل بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
آمار: متریکا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار