پی گیری های تابناک خوزستان نتیجه داد؛
در پی انتشار گزارش اختصاصی تابناک خوزستان از وضعیت بلاتکلیف کارخانه سيمان عمران آريا در اندیمشک، رییس مجلس شورای اسلامی از بهره برداری کارخانه سیمان اندیمشک تا سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 03 September 2020

در پی انتشار گزارش اختصاصی تابناک خوزستان از وضعیت بلاتکلیف کارخانه سيمان عمران آريا در اندیمشک، رییس مجلس شورای اسلامی از بهره برداری کارخانه سیمان اندیمشک تا سال آینده خبر داد.

به گزارش تابناک خوزستان، محمد باقر قالیباف که به خوزستان سفر کرده، در جمع خبرنگاران در اندیمشک بیان کرد:همه تجهیزات این پروژه خریداری و در محل موجود است و مشکلات طرح هم حل شده است.

به گفته ی وی مسوولان این شهرستان قول داده‌اند از نیروهای بومی در این کارخانه بزرگ استفاده کنند.

 

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت با اشاره به مشکلات این کارخانه و سدبالارود این شهرستان و تاکید برا تامین اعتبار لازم این پروژه‌ها گفت: اولویت استخدام در این پروژه‌ها نیروهای بومی و شهرستان است.

فریدون حسنوند با اشاره به موقعیت شهرستان در همجواری با سه استان، برخورداری از خطوط ریلی و جاده  افزود: با تحقق این طرح بزرگ در زمینه صادرات تولیدات آن نیز زمینه لازم فراهم است.
وی گفت: ظرفیت صادارات به عراق که تا ۲۰ سال آینده می‌تواند محصولات را خریداری کند در این شهرستان فراهم است ضمن اینکه در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه هم تولیدات این کارخانه به فروش می رسد.
وی خواستار حمایت برای رفع موانع این پروژه شد و افزود:این کارخانه از فرصت‌های ارزنده شهرستان برای رونق اقتصادی،اشتغالزایی برای حدود ۷۰۰ نفر و نیز ارزآوری است. 

حسنوند بیان کرد: موقعیت خاص جغرافیایی و دسترسی این پروژه به منابع گاز ، آب ، برق ، جاده و ریل، موجب کاهش هزینه‌ تولید شده و نزدیکی آن به بنادر زمینه صادرات راحتتر محصول سیمان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: گام نخست و دوم این پروژه برای راه‌اندازی به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ضمن اینکه ارزش افزوده جهشی آن پس از راه‌اندازی  بالغ بر هشت هزار میلیارد است.

به گزارش تابناک خوزستان، کارخانه سیمان عمران آریا اندیمشک در کیلومتر ۵۵ جاده خوزستان - تهران و نرسیده به پل زال در بخش قلعه رزه اندیمشک واقع بوده و هم اکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این کارخانه با ظرفیت ۲۷/۱ میلیون تن در سال، ۱۴ سال پیش کلنگ زنی شد.

_____________________________________________________________________________________

*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان     *سردبیر: سمیه همت پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار