کد خبر: ۸۹۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۲ 05 September 2020

امام جمعه اهواز با بیان این که ملاک حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نه قومیت بلکه باید سوابق کاندیدا باشد گفت: مردم با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و از نگاه قومیتی پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مردم در این دوره از انتخابات از وظایف اصلی و تکلیف الهی است و حمایت بیشتر از نمایندگان بی شک اثرات مثبتی نیز برای خود مردم به همراه دارد.

وی تصریح کرد: مردم با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و از قومیت گرایی پرهیز کنند بلکه به کاندیدایی رای دهند که در گذشته عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: مردم هیچگاه بر مبنای شعار تصمیم گیری نکنند بلکه با مشورت با بزرگان استان می توانند فرد اصلح را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه محرم امسال باتوجه به شرایط خاصی که بر کشور و استان حاکم بود با رعایت نکات بهداشتی با شکوه فراوان برگزار شد  افزود: فعالیت هیات های مذهبی، مداحان، تکیه ها و مساجد و حضور مردم سراسر کشور در آیین های عزاداری نشان از عشق به اهل بیت(ع) داشت و مردم بار دیگر عقلانیت خود را به نمایش گذاشتند که شایسته تقدیر است.

وی همچنین یکی دیگر از مسایل مهم را جنگ جمعیتی برشمرد و گفت: استکبار در سال های اخیر این جنگ را علیه کشورهای اسلامی آغاز کرده است؛ ازدواج و فرزند آوری از مطالبات جدی اهل بیت(ع) است وتلاش داریم بستر مناسب را برای تشکیل زندگی مشترک جوانان فراهم کنیم.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت:  مدت ها است که زایمان غیرطبیعی در حال تبلیغ است که هزینه های سنگینی را به دنبال دارد که جدای از مسائل مالی مشکلات دیگری را به دنبال دارد و این تبلیغ از سوی کشورهای غربی به جامعه ما تزریق شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: فرزند آوری مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است که بیش از ۴۰ بار در سخنان خود به این امر اشاره کرده اند و نباید در این زمینه بهانه ای مطرح شود بلکه با ایجاد شرایط مناسب می توان خواسته رهبر معظم انقلاب را محقق کرد.

وی رسالت اصلی بانوان را مادری و فرزند آوری برشمرد و گفت: همانگونه که بستر برای اشتغال آقایان فراهم است باید برای بانوان و بخصوص سرپرستان خانوار نیز فراهم شود اما بانوان نباید از وظایف مادر بودن خود عقب بمانند.

خطیب جمعه اهواز گفت: برخی از بانوان زیر بار فرزند آوری نمی روند اما این مشکلاتی را در آینده برای آن ها ایجاد می کند اگر چه فرزندآوری نیاز به بستر مناسب در جامعه دارد نه اینکه صاحب خانه ها به خانوارهای دارای چند فرزند منزل ندهند.

وی تصریح کرد: اکنون سن ازدواج افزایش یافته در حالی که در گذشته خانواده ها برای جوانان ۱۷ ساله خود به دنبال همسر بودند. متاسفانه سن گناه در جامعه پایین آماده است و این آسیب جدی برای جامعه به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در ادامه به سفر چهار روزه رییس مجلس شورای اسلامی به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: رییس مجلس اکنون شهرهای مختلفی را در خوزستان بازدید کرده و مشکلات را یک به یک بررسی کرده است که شایسته تقدیر است اما تشکیل کارگروه برای پیگیری مشکلات از ضرورت ها است.

وی ادامه داد: تشکیل مجلس انقلابی نقطه امیدی در دل ملت ایران ایجاد کرده و امید است به همت این مردان انقلابی مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود؛ پیگیری امور یکی از ضرورت ها برای رفع مشکلات جامعه است.

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین به اتفاقات اخیر نیشکر هفت تپه اشاره کرد و گفت: خصوصی سازی باید در چارچوب ملزومات باشد نه اینکه بر مبنای رابطه و رانت انجام شود؛ همچنان در هفت تپه و چند مرکز اقتصادی با مشکلات جدی همراه هستیم و در حالیکه هنوز مشکل آنها حل نشده است موارد دیگری در پالایشگاه آبادان و نیروگاه رامین مطرح شده است.

وی بیان کرد: خصوصی سازی باید بر اساس چارچوب هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند، اجرا شود؛ نباید خصوصی سازی نوعی باشد که یک کارگر برای دریافت یک ماه حقوق سه ماه کف خیابان فریاد بزند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه مسئولان باید در خط انقلاب گام بردارند و دست برخی افراد از نیشکر هفت تپه باید کوتاه شود گفت:ما مردم خوزستان راضی نمی شویم پالایشگاه آبادان را بر باد دهند و بار دیگر داستان هفت تپه در این مجموعه تکرار شود.

وی تاکید کرد: ما مردم ولایتمدار خوزستان برای حل مشکل هفت تپه ۲ ماه فرصت داده ایم اما اگر مشکل نیشکر هفت تپه برطرف نشود، در کنار مردم شوش دانیال خواهیم ماند تا مشکل این شرکت برطرف شود.

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین به مشکلات کوی ابوالفضل اهواز اشاره کرد و گفت: جا دارد بار دیگر از مردم این منطقه عذرخواهی کنیم . هرگونه درگیری با این اهالی را محکوم می کنیم؛ اگر اکنون انقلاب ما در منطقه دارای اقتدار است به پشتوانه همین مردم ولایی است.

وی با بیان این که نباید نقاط قوت خودرا به ضعف تبدیل کنیم گفت: سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان از نقاط قوت انقلاب هستند و بنیاد مستضعفان تنها در یک خدمت ۱۰۰ هزار سند را به مردم محروم سراسر کشور اهدا کرد و در بیمارستان ها و مراکز مختلف صنعتی خدمات ارزنده ای ارایه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: دشمنان خدمات ارزشمند سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان را تحریف می کنند؛ در ۴۱ سال پس از انقلاب در هر جایی که مردم نیاز به حمایت داشتند این ارگان ها حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان آمادگی واگذاری زمین های خود را دارد اما نه اینکه زمین خواران این اموال را تصرف کنند؛ در هر نقطه ای باید مقابل زمین خواران ایستاد اما در مناطق محروم باید از مردم حمایت کرد و امکانات رفاهی را برای آن ها فراهم کرد.

خطیب نماز جمعه اهواز همچنین به سردرگمی مردم شهرستان کارون برای دریافت خدمات اشاره کرد و گفت:برخی از اهالی شهرستان کارون و اهواز چند سال است که برای دریافت خدمات بلاتکلیف هستند و نمی دانند خدمات را باید از کجا پیگیری کنند؛ هر زمانی به اهواز مراجعه می کنند به آن ها گفته می شود به شهرستان کارون مراجعه کنید و برعکس.

وی گفت: یکی از مواردی که باعث زمین خواری می شود همین بلاتکلیفی زمین ها است که باید مسئولان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار