تابناک خوزستان گزارش می دهد؛
سخت است مدیری هم باستان شناس و میراث دار خوبی باشد و هم در حوزه مدیریت ورزش دستی بر آتش داشته باشد!  این یعنی یا انتصاب و حضور حیدری در میراث درست نبوده است و یا سکانداری ورزش خوزستان براساس توانمندی های و منطبق با مدرک تحصیلی او صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۹۶۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 07 September 2020
 
به گزارش تابناک خوزستان، سایه نفت و فولاد و پتروشیمی در استان چنان غلبه و سنگینی دارد که گاهی فراموش می‌کنیم خوزستان مهد ورزش و پایتخت ورزشهای مثل فوتبال است. این غلبه سنگین بستری شده تا بسیاری از چشمه های جوشان استعداد خشک و فرصتی مناسب برای جا خوش کردن برخی مدیران کردن است. مدیرانی که جامعه حضور و عملکرد آنها را حس نمی کنند. تو گویی حضوری ندارند!
از ظرفیت‌های مهم و ریشه دار خوزستان حوزه ورزش و جوانان است و چه بسا خوزستان با داشتن برترین ورزشکاران در حوزه فوتبال و کشتی و ..شهره کشور بوده است. ظرفیتی که اکنون بیشتر می توانیم به گذشته پرافتخار آن ببالیم!
سازمان ورزش و جوانان، سازمانی که از همان بدو پیدایش وزراتخانه هم با تردیدهای روبرو بود؛ تردیدهای که اکنون شاید بیشتر به یقین تبدیل شده است. البته اینکه حوزه جوانان زیر غوغای ورزش فراموش نشود و هر چند مسئولان وقت نوید دادند که اجازه جابجایی اولویت ها را نمی دهند ولی نشد! به طوری که امروز وزیر ورزش و جوانان دغدغه ای فراتر از قرمز و آبی ندارد!
در خوزستان نیز همین شرایط حاکم است؛ افشین حیدری مدیر ورزش و جوانان خوزستان که محل حضور و انتصاب سلطانی فر در دولت، محل مدیریت آن را تعیین می کند. البته در این زمینه شائبه های مطرح است. به طوری که در دولت اول روحانی که سلطانی فر در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به عنوان رئییس و معاون رئیس جمهور حضور داشتند، حیدری در کسوت مدیرکل گردشگری خوزستان نقش آفرینی می کرد.انتصاب سلطانی فر به سمت وزیر ورزش و جوانان از سوی روحانی همای سعادت را بر دوش حیدری نشاند که در بهمن 95 به مديریت كل ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان منصوب شود.
انتصاب‌های که حداقل روی کاغذ نشان می داد که خیلی بر سیاق "شایسته سالاری" نبوده است زیرا بعید است بین حوزه میراث و ورزش ارتباطی داشته باشد. سخت است مدیری هم باستان شناس و میراث دار خوبی باشد و هم در حوزه مدیریت ورزش دستی بر آتش داشته باشد!  
این یعنی یا انتصاب و حضور حیدری در میراث درست نبوده است و یا سکانداری ورزش خوزستان براساس توانمندی های و منطبق با مدرک تحصیلی او صورت نگرفته است. مدیری که به اذعان خودش با جریان سیاسی دولت همسو نیست ولی توانست در تمام دوره روحانی با گرایش سیاسی دولت خود را تطبیق دهد.
در دوره حضور حیدری در اداره ورزش و جوانان دو اتفاق نباید می افتاد که به تکرار رخ داد: یک غلبه نگاه ورزش بر جوانان و دیگری غلبه نگاه فوتبالی بر سایر ورزشها. به طوری که به اذعان بسیاری از کارشناسان هم در بخش جوانان اتفاقی رخ نداد و هم سایر ورزشها سهمی از مدیریت حیدری نصیب شان نشد.
نبود نگاه مدیریتی در این حوزه سبب شده علاوه بر افول ورزش استان بسیاری از سرمایه های ورزشی استان نیز در آتش نامدیریتی بسوزند.
ورزشگاه چندمنظوره غدیر نمادی بارز از این ظرفیت سوزی در استان خوزستان است.
ورزشگاه چندمنظوره غدیر در شهر اهواز با گنجایش تقریبا ۴۰ هزار نفر در محدوده شمال‌غربی اهواز در کنار جاده اهواز  اندیمشک در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار ساخته شد.
ورزشگاهی که پس از ۱۷ سال چشم انتظاری، بالاخره در سال ۱۳۹۰ به افتتاح رسید تا مردم خوزستان نیز صاحب یک ورزشگاه مجهز در استان شوند.
در حالی که هنوز یک دهه نیز از عمر بزرگترین ورزشگاه فوتبالی خوزستان نمی‌گذرد، تماشای این ورزشگاه از نزدیک، به علاقه‌مندان به فوتبال پیشنهاد نمی‌شود زیرا دیدن ورزشگاهی که روزهای خوبی چون جشن قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر و میزبانی این تیم و همچنین فولادخوزستان در لیگ قهرمانان آسیا را در دل خاطرات خود جای داده است، اکنون شرایط نامناسبی دارد و دل هر علاقه‌مند به فوتبال را به درد می‌آورد.
ورزشگاه غدیر اهواز یک طرح ملی در استان خوزستان محسوب می‌شود که به دلیل رها شدن و نداشتن یک صاحب مشخص، وضعیت نامناسبی دارد، به صورتی که اکنون رو به روی جایگاه تماشاگران آن به نیزار تبدیل شده، تاسیسات برق و آب ورزشگاه نیز دچار مشکل شده و تجهیزات داخل اتاق‌های رختکن‌ها و سالن‌های درون آن که هزینه هنگفتی برای آن‌ها شده بود، فرسوده شده‌اند. ضمن این که بخشی از سقف طبقه همکف و طبقه سوم نیز به دلیل بارندگی در فصل زمستان تخریب شده و اگر همین روزها به آن رسیدگی نشود، متحمل خسارات بیشتری خواهد شد.
 زمین چمن ورزشگاه غدیر؛ این که زمین ورزشگاه به چه روزی دچار شده است نیز قابل تصور نیست. زمینی که بازی‌های آسیایی و لیگ برتری زیادی روی آن برگزار شد، اکنون کاملا سوخته و به خاک سیاه تبدیل شده است. همچنین بخشی از صندلی‌های ورزشگاه نیز که در جریان بازی تیم‌های نمایندگان خوزستان در لیگ برتر تخریب شده بود، به همان شکل باقی مانده و صندلی جایگزین نشده است.
این عملکرد هر چند دیر ولی اکنون زمزمه های جابجایی این مدیر را تقویت کرده است. مدیری که رسانه‌های رسمی هیچ گاه او را پاسخگو ندیدند و هیچ گاه نتوانستند سوالات خود را با وی درمیان بگذارند.
نگاه غلبه فوتبال بر مدیریت حیدری آثار جبران ناپذیری بر پیکره ورزش و جوانان خوزستان وارد کرده است. بسیاری از ورزشهای مدال آور و قوی استان رو به زوال نهاده است.
ورزشکاران زیادی در ورزشهای دوچرخه سواری، جودو، تنیس و کشتی ترجیح دادند دیگر در خوزستان و ورزش خوزستان نماندند و به استانهای مثل اصفهان رفتند. ورزشکارانی که از امکانات اولیه مانند شغل و بیمه رنج می بردند. هیئت های ورزشی در بلاتکلیفی به سر می برند و بسیاری از شهرستانها در پایین ترین سطح امکانات قرار دارد. حتی در همین فوتبال هم اقدامات ماندگار و مهمی صورت نگرفته است.
طوری که تیمی مثل استقلال ملاثانی که یک فرصت مهم برای توسعه این شهر و ورزش این شهر است کمترین امکانات ورزشی را دارند و مدیرکل به وعده های خود به این تیم عمل نکرده است.
محسن بیرانوند فرماندار بندرماهشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان در اوایل مردادماه، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان را خائن به ورزش این شهرستان و دولت عنوان کرد.
بیرانوند در این خصوص، عنوان کرد: اعتبارات خوبی برای پروژه‌های ورزشی تعریف شده اما مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان پای کار نیامد.
فرماندار بندرماهشهر یادآور شد: این اعتبارات همچنان وجود دارد و ذخیره شده است اما با افزایش قیمت‌ها، پروژه‌هایی که می‌توانست با مبلغ کمتری اجرا شود به دلیل خیانت مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان باید با چند برابر مبلغ قبلی اجرا شود و متأسفانه برخی مسئولان و افراد نیز از این مدیرکل حمایت بیجا می‌کنند و امیدوارم صدایم به گوش وزیر ورزش برسد.
به گزارش تابناک خوزستان، انتقاد از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به حوزه ورزش محدود نبوده و عدم اقدام مناسب در حوزه تسهیلات کرونایی نیز داد استاندار را در آورده است. به طوری که استاندار خوزستان با انتقاد از دستگاه ها در ارائه تسهیلات کرونایی بیان داشت: لازم است آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ها نسبت به آگاه کردن ذی‌نفعان و کسانی که توانایی استفاده از تسهیلات کرونا دولت را دارند، اقدام کرده و نسبت به ارسال پرونده‌های آنها سرعت ببخشند.
__________________________________________________________________________________
*گزارش: تحریریه تابناک خوزستان    *سردبیر: سمیه همت پور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار