نورشرق رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال از محرومیت باشگاه پرسپولیس در ثبت قراردادش خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 08 September 2020

خبر محرومیت ۱۱ باشگاه ایرانی از ثبت قرارداد، دقایقی قبل توسط نورشرق اعلام شد و هواداران فوتبال را شوکه کرد. این محرومیت از سوی نهادهای داخلی اعمال شده و ارتباطی به فیفا ندارد اما دستکم تاکنون مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم ها شده است.

او در شبکه خبر دقایقی پیش گفت: «فولاد خوزستان، نفت مسجدسلیمان، سایپا، ماشین سازی، شاهین بوشهر، پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو، نساجی مازندران، تراکتور و پارس جنوبی با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی مواجه هستند.»

 

در واقع تنها پنج تیم سپاهان، ذوب آهن، گل گهر، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک محروم نیستند و می‌توانند قرارداد خود را ثبت کنند.

نورشرق البته با یک تخفیف نسبت به تیم های آسیایی این قانون را به این شکل تبیین می‌کند: «از بین این تیم ها، چهار تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حاضر هستند، تصمیم گرفته شده که به صورت موقت و فقط برای لیگ قهرمانان آسیا قراردادشان را ثبت کنند. این قرارداد اجازه از بازیکنان برای فصل آتی را نمی‌دهد.»

 

نکته جالب این که به طور مثال باشگاه استقلال به خاطر پرونده بویان از سوی فیفا نیز محروم شده و شهرخودرو نیز باید هرچه سریع تر بدهکاری پانادیچ را بپردازد.

 

سرخپوشان پایتخت هم تنها ۴ روز برای پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ فرصت دارند و در غیر این صورت با محرومیت از سوی فیفا مواجه خواهند شد که برخلاف فدراسیون جای تخفیف و گمانه زنی هم ندارد.

 

حالا محرومیت قرمزها در حالی اعمال شده که فریبرز محمودزاده مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ گفته بود: «فعلا نامه ای از سوی فیفا برای جلوگیری از ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس به دست ما نرسیده است و این باشگاه منعی برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود ندارد.»

 

تراکتور هم اوضاع چندان خوبی ندارد و باید مطالبات فورچونه، کنستانت، آروین و استوکس را به حساب آن ها واریز کند. مطالباتی که رقم آن ها به نزدیک سه میلیون یورو می‌رسد.

 

حال باید دید این ۱۱ باشگاه که واکنشی به محرومیت نقل و انتقالاتی خود نشان می‌دهند و چه ابزاری را برای غلبه بر آن در دست دارند.

منبع:ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار