کد خبر: ۸۹۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۲ 09 September 2020

بیش از ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام فتوای تحریم سازش و صلح با رژیم صهیونیستی را به عنوان طرف اشغالگر مسد الاقصی ، قدس و فلسطین صادر کردند.

 

 پایگاه خبری فلسطین الیوم  گزارش داد ، اتحادیه جهانی علمای مسلمین امروز سه شنبه این فتوا را با امضای این علما منتشر کرد.

اتحادیه علمای مسلمین که مقر آن دوحه پایتخت قطر است روز یک شنبه گذشته از طریق ویدئو کنفرانس میزبان علمای مسلمین بود که در واکنش به سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داده بودند .

در این فتوا تاکید شده است : آنچه به توافق صلح ، سازش یا عادی سازی روابط با اسرائیل شهرت پیدا کرده حرام و از لحاظ شرعی باطل است.

از این روز آن چه بین برخی از کشورهای عربی و (رژیم اسرائیل) شکل گرفته نمی تواند یک صلح حقیقی و نه یک آتش بس بلکه عقب نشینی و چشم پوشی از مقدس ترین سرزمین و مبارک ترین آنهاست.

در بخش دیگری از این فتوا تاکید شده است که : این امر اقرار به مشروعیت دشمن اشغالگر و به رسمیت شناختن اقداماتی همچون کشتار و آوراگی ملت فلسطین است که از لحاظ شرعی ، قانونی و انسانی جنایت محسوب می شود.

در این فتوا که به امضای علمای برجسته ای همچون احمد الریسونی رئیس اتحادیه علمای مسلمین ، محمد حسن الددو دبیرکل  اتحادیه و عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی رسیده است هر فتوایی که سازش با رژیم اسرائیل را مجاز بداند، بر خلاف قتوای علمای بزرگ مسلمان در طول یک قرن گذشته دانسته و آن را   در تضاد با اصول شرعی می داند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار