مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: بروید مشکل درونی تان را خودتان حل کنید و موضوع را در میدان دیگران جستجو نکنید. به اعتقاد بنده این نهایت رندی است که موضوعی اینچنینی را بیندازند در میدان قضایی!
کد خبر: ۸۹۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵ 09 September 2020

پیرو انتشار نامه مهدی عبدیان از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال خطاب به ریاست قوه قضاییه دادستانی تهران در این باره که نگاهی به قانون جدید وضع شده در وزارت ورزش مرتبط با عدم استفاده باشگاه ها از مربی خارجی، داشته باشید! بسیاری از مسئولان قوای سه گانه از این اقدام متعجب شدند.

امیررضا واعظی آشتیانی در گفت و گو با مشرق، در ارتباط با همین نامه و چرایی نگارش آن صحبت کرد.

متن صحبت‌های وی در ادامه می آید:

*ماجرای استقلال چه ربطی به قوه قضاییه داشت!

چطور یادشان آمده که خرابکاری مجموعه اجرایی را بیایند و برای راهکارش به قوه قضاییه رو بیاورند و قوه قضاییه را درگیر موضوعی کنند که فعلا هیچ ارتباطی به آن ندارد. قوه قضاییه اولین مسئولیتش پیشگیری است و دوم رسیدگی به شکّات و استیفای حقوق خواهان. مگر الان اتفاق قضایی رخ داده که نامه به رییس قوه قضاییه می نویسند؟

*از قوه قضاییه مجوز خلاف دوباره می خواهید!

ضمن اینکه خودشان دارند مشکل یک تیم دولتی و موضوع داخلی شان را به قوه دیگری می برند. خلافی در گذشته انجام شده و حالا می خواهید مجوز ادامه همان خلاف در برگرداندن استرماچونی را بگیرید؟ این چه ربطی به قوه قضاییه دارد؟ طبق قانون اساسی قوه قضاییه جایگاهی دارد و همه چیز تفکیک قوا شده است. بروید مشکلتان را در قوه مجریه حل کنید.

*برای زیر پا گذاشتن قانون قوه مجریه از قوه دیگری مجوز می خواهید؟

ایشان با این نامه اش نسبت به وزارت ورزش دایه مهربانتر از مادر شده! وزارت ورزش در حقیقت تأیید کرده در این شرایط اقتصادی که ارز نوسان های زیادی دارد و قیمت ها لحظه ای تغییر می کند خارجی به ایران نیاید. شما می خواهید خلاف جهت آب شنا کنید از قوه قضاییه تقاضای مجوز می کنید؟

*هیأت مدیره اهل منطق این بود؟

به یاد داریم معاون رییس جمهور در انتخابات ۱۳۹۶ مدعی بودند و به مردم می گفتند یادتان می آید که قیمت ارز هفتگی عوض می شد! حالا که قیمت ارز لحظه ای عوض می شود جناب معاون. البته من نسبت به موضوعی که وزارت ورزش عنوان کرده نقدهایی دارم ولی این نقدها نافی این نیست که ما مشکلات مربوط به بدهی های کلان باشگاه ها به بازیکنان و مربیان را فراموش کنیم. ما مشکلاتی داریم که فیفا میز مخصوص برای ایران راه اندازی کرده است. واقعا تأسف می خورم چون وقتی می گویند که افرادی را به هیأت مدیره این دو باشگاه بگمارید که از یک عقلانیت، منطق، روشن بینی و درایت برخوردار باشند برای چنین روزهایی است. واقعا هیأت مدیره اهل منطق این بود؟

*توپ را با نهایت رندی به زمین قوه قضاییه انداختید؟

برای برون رفت از موضوع استراماچونی چرا پای قوه قضاییه را وسط می کشید؟ بروید مشکل درونی تان را خودتان حل کنید و موضوع را در میدان دیگران جستجو نکنید. به اعتقاد بنده این نهایت رندی است که موضوعی اینچنینی را می خواهند بیندازند در میدان قضایی!

*می خواهید مردم را روبروی قوه قضاییه بگذارید؟

قطعا قوه قضاییه از درایت خاصی برخوردار است. یا جواب این ها را نخواهد داد که قابلیت جوابیه را ندارند و اگر هم بدهند یک جواب حقوقی متقن می دهند. و ای کاش کسانی که این نامه ها را می نوشتند یک مقدار با الفبای قانون و حقوق آشنا بودند و با موضوع تفکیک قوا آشنایی داشتند، نه اینکه به یکباره بیایند مکاتبه ای کنند و بگویند ما استراماچونی را می خواهیم. در واقع می خواهند بخشی از مردم را روبروی قوه قضاییه قرار بدهند.

*باشگاه بازی بدی از مافیای رسانه ای ایتالیا خورده!

این موضوع مثل روز روشن است که استراماچونی با توجه به شرایطی که خودش در ایتالیا دارد در فضایی است که این امکان و اجازه را ندارد که بیاید و در ایران زندگی کند! نکته مهمتر مافیای رسانه ای در ایتالیا و عواملی در ایران هستند که دست به دست هم داده اند و در حال نشان دادن موضوع به شکل دیگری هستند. این یک بازی مافیایی حساب شده است که رسانه های ایتالیایی با رندی که استراماچونی دارد پیش می برند.

*مسئولان استقلال سرکار هستند!

آقایان نمی دانند سرکار هستند. مگر کسی پول نقدی که دستش است را رها می کند و بیاید عمرش را با شما تلف کند؟ اینها افکار عمومی را خیلی سطح پایین و ساده پنداشته اند. من سئوالم از کسانی که این مسایل را مطرح می کنند که ما برای جلوگیری از ضرر می خواهیم ایشان را بیاوریم این است؛ ایشان وقتی مطمئن است که در فیفا عین پولش را می گیرد چرا بیاید اینجا وقتش را تلف کند.

*با حربه بهره گیری از دانش جلو نروید آنها چیزی یاد ایرانی نمی دهند!

نکته مهمتر این است که از کدام دانش استرا می خواهید استفاده کنید؟ اگر می خواهید از دانشش استفاده کنید، او که از کی روش بزرگتر نیست. چه کسی توانست طی ۸ سال در کنار کی روش از دانشش بهره ببرد. چه مربی تربیت شد؟ چرا خودتان را گول می زنید و با القاب و کلمات بازی می کنید؟ چرا پیروز قربانی با توجه به اینکه انتخاب شده بود عقب نشینی کرد؟ به دلیل اینکه می دانست اینها دستیار نمی خواهند و نمی خواهند کار یاد کسی بدهند بلکه پادو می خواهند. دنبال اینکه به کسی چیزی یاد بدهند نیستند! اگر می خواهید علم فوتبال را یاد بگیرید در فضای مجازی همه جور قانون و فنونی وجود دارد و الان هم که همه سطوح درسی به صورت مجازی در حال آموزش هستند. این همه فیلم آموزشی در فضای مجازی هست. این مسایل را دست آویز نکنید تا آن بخش هواداران احساسی باشگاه استقلال باورشان شود که بله اینها می خواستند استراماچونی را بیاورند و قوه قضاییه اجازه نداده است.

*این نامه از اتاق فکری معیوب خارج شده است!

مطمئن باشید این مطلب، مطلب عضو هیأت مدیره نیست و کسان دیگری برایش دیکته کرده اند و یعنی بضاعت فکری شان به این اندازه نیست که بخواهند چالشی برای قوه قضاییه درست کنند. بلکه این از اتاق فکر دیگری بیرون آمده و مطمئن باشید آن اتاق فکر بسیار معیوب بوده که این راهکار را برای حل مشکلات استقلال پیش پایشان قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار