کد خبر: ۸۹۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 11 September 2020

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به وقوع رطوبت بالای ۴۸ درصدی در ۱۵ شهرستان، گفت: به دلیل جریانات جنوبی افزایش رطوبت و شرجی خوزستان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: طبق نقشه‌های پیش‌یابی تا اواسط هفته آینده جریانات جنوبی جوی سبب افزایش رطوبت و شرجی به ویژه در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خوزستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این ایام وقوع پدیده مه یا مه رقیق در مناطق یاد شده دور از انتظار نیست، افزود: از روز یکشنبه وزش بادها در برخی ساعات به ویژه در مناطق جنوبی استان متوسط خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در ادامه گفت: همچنین از امروز و فردا در ساعاتی به دلیل ضرایب بالای ناپایداری، رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شمال شرق و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری خبر داد: در شبانه‌روز گذشته حداکثر میزان رطوبت هوای ایستگاه‌های استان خوزستان؛ هندیجان ۸۵ درصد، آبادان ۸۴ درصد، اهواز ۸۳ درصد، ماهشهر ۸۲ درصد، شادگان ۸۱ درصد، بستان ۷۵ درصد، شوش ۷۲ درصد، گتوند و کشاورزی اهواز هر کدام ۶۹ درصد، دزفول ۶۵ درصد، امیدیه ۵۶ درصد، آغاجری ۵۵ درصد، حسینیه ۵۲ درصد و شوشتر و بهبهان ۴۸ درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته آبادان با ۴۷.۳ و دهدز با ۲۲.۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در پایان گفت: در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۴۴.۵ و حداقل به ۲۸.۵ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار