برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد که فقط دو روز طول کشید تا با افزوده شدن یک میلیون نفر دیگر به کل افراد مبتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان از سی میلیون نفر عبور کند.
کد خبر: ۹۰۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۹ 17 September 2020

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند بامداد پنجشنبه از ۳۰ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۳۰,۰۰۰,۳۴۳  نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۹۴۴,۲۱۰  نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما ۲۱,۷۶۸,۰۹۳ نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود شش میلیون و هشتصد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته ۱,۰۶۹ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با حدود ۲۰۱ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

 

 

پیش از این، «جو بایدن» با بیان اینکه تا ابتدای سال آینده میلادی، بیش از ۲۵۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان می‌دهند، شکست «دونالد ترامپ» در کنترل این بیماری را رد صلاحیت ریاست‌جمهوری او دانست.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود هشت میلیون و صد هزار مبتلا و نزدیک به ۲۹۳ هزار فوتی، و قاره اروپا تقریبا چهار میلیون و دویست هزار مورد ابتلا و ۲۱۴ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که «تدروس آدانوم»،  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چندی پیش در جلسه‌ای درباره این بیماری در یکی از دفاتر سازمان ملل در ژنو گفته بود: «در حال حاضر سلاح جادویی وجود ندارد و شاید هیچ وقت وجود نداشته باشد».

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد اما این بار فقط ۲ روز طول کشید تا شمار ابتلای جهانی از ۳۰ میلیون نفر عبور کند.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار