مدیرکل حج و زیارت استان فارس اعلام کرد:دم، موکب‌داران و همه زائران به اخبار رسمی توجه کنند و به فراخوان‌های فاقد اعتبار توجه نکنند؛ چراکه حرکت‌های زائران به عراق ممنوع است و در مناطق مرزی امکانات لازم وجود ندارد؛ همچنین حضور مردم در مرز با ممانعت همراه خواهد شد؛ زیرا کشور عراق رسما اعلام کرده است که مرز را بازگشایی نخواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱ 19 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا زینلی ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های شهروندان فارس، با اعلام این خبر عنوان داشت: گرچه پیاده‌روی اربعین در سال جاری برگزار نمی‌شود، امیدواریم در سال آینده با حذف ویروس کرونا بتوانیم در خدمت مردم باشیم.
وی ابراز کرد: مردم، موکب‌داران و همه زائران به اخبار رسمی توجه کنند و به فراخوان‌های فاقد اعتبار توجه نکنند؛ چراکه حرکت‌های زائران به عراق ممنوع است و در مناطق مرزی امکانات لازم وجود ندارد؛ همچنین حضور مردم در مرز با ممانعت همراه خواهد شد؛ زیرا کشور عراق رسما اعلام کرده است که مرز را بازگشایی نخواهد کرد.

پیش از این، رییس جمهوری اسلامی ایران ۲۲ شهریورماه جاری درباره مراسم اربعین گفت: مقامات بلندپایه عراق به صراحت به ما اعلام کرده‌اند امسال آمادگی پذیرایی از زائران اربعین ندارند البته وضعیت کرونا در عراق هم خوب نیست و گرفتار هستند و باید بتوانیم به آنها کمک کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با تاکید بر اینکه «امسال مراسمی با عنوان راه پیمایی اربعین نداریم»، افزود: هم راه‌پیمایی برای کربلا نداریم و هم راه‌پیمایی در ایران نداریم.البته عزاداری بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای اربعین و روزهای دیگر ماه صفر برگزار می‌شود.

در سال ۱۳۹۸ افزون بر ۱۷۰ هزار نفر زائر برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سایت سماح ثبت نام کردند، بیشترین تعداد زائران استان فارس نیز در سال گذشته از مرز شلمچه به عتبات عالیات اعزام شدند.
امسال، ۱۷ مهرماه سال ۱۳۹۹ هجری شمسی همزمان با ۲۰ صفر روز اربعین حسینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار